Gamla Linköping och Vreta Kloster/Klosterkyrka!

Gamla Linköping är en del av staden där mkt gammal beyggelse finns bevarad,,,vad jag förstår så har
man oxå forslat dit oxå andra gamla hus/byggnader. Lägger bar upp bilderna eftersom jag inte kommer 
ihåg vad det var:
 
 
 
 
Detta var iaf den tidens "parkering" för hästar o kärror...
 
 
...och sen...resans främsta behållning....Vreta Kloster + Klosterkyrka....lägger ut bilderna utan 
kommentarer....rester av klosterbebyggelsen där nunnorna+ abbedissan bodde+ alla förråd ...och så klosterkyrkan förstås....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick flera timmar här...och eftersom jag är begåvad/förbannad med en väldigt livlig fantasi/ inlevelseförmåga, så kunde jag föreställa mig hur de levde och verkade här...både på gott och ont!
 
Kramar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0