Tiden bara rusar fram!

Ja, nu ligger jag back igen...men här kommer liten rapport från våra dagar i Dals -Ed:
 
Mamma tog tåget med oss tre barn (jag, Barbro och Gunnar) till mormor i Ed, dessutom tillbringade 
jag flera sommarveckor hos mormor mellan 9-13 års ålder.
Nu ville jag se om jag kunde känna igen /återuppleva dessa barndomsminnen, så vi campade på Gröne 
Backe (camingen i Ed) i tre nätter.
 
...och nääää, inget var sig likt....eller inte mkt iaf...tyvärr :(
 
 
 
Däruppe nånstans låg huset där mormor bodde...men det är ju rivet nu för att ge plats åt nya hyreshus :(
 
Nedanför låg ett slakteri och brandstationen, så här såg det ut numera:
 
 
Men gångtunneln mot stationen fanns kvar....där brukade jag och mina syskon står och ropa för att höra 
ekot och det konstiga ljudet :)
 
 
 
 
Utsikt över Stora Le!
 
Hör fanns lekparken där jag och mina syskon brukade leka/gunga....numera bara en, iofs vacker park...men ändå :(
 
 
Karl X11-stugan....där han sägs ha övernattat på väg till sin väg till Halden och sin död !!
 
 
 
Här bodde min mormor tills hon blev sjuk och var tvungen att flytta till ett äldreboende, där hon bodde 
bara en kort tid innan hon gick bort :( . Jag tillbringade flera sommarveckor hos henne här....då fanns
bara detta hyreshus, nu var det tätt bebyggt av hyreshus ända ner till Timmertjärnen!
 
Några bilder från campingen Gröne backe;
 
 
Fina fågelholkar som var lediga till uthyrning ;)
 
 
 
Promenadstig runt Lilla Le...
 
 
Lite allmåna bilder:
 
 
 
 
 
 
Stridvagnshinder strax utanför Ed, där det fanns en försvarsanläggning med bl a skyttegravar...har glömt
vad den hette ...!
 
Och här är min morfars affär i Sund (det som finns kvar):
 
 
 
 
 
...utsikt över Stora Le från färjeläget:
 
 
Så där...kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0