Testar nya kameran ....!

Det är midnatt och Gubben har hoppat i säng. Själv är jag inte särskilt trött än och måste
dessutom vänta på att de smärtstillande gör sin verkan....känner av vad jag kallar min
"vädervärk" men har inte hört att det ska bli tex snö, regn, väderomslag?
Hmmm, får se vad det blir...men eftersom jag testat den (ganska) nya kameran några veckor
så kan jag ju lägga ut de foton som blev bra. Tyvärr kommer jag inte riktigt överens med den,
får inte kläm på hur man ska ställa in den men håll till godo med några kort:
 
Efter att ha ätit påskaftonslunch här med sonen A och hans familj (glömde ta kort) med bl a
äggjakt för grabbarna, så drog vi iväg till dottern I och hennes familj. Där befann sig redan
barnbarnet A med sin flickvän N, så det var full rulle där :)
 
 
Trots kylan lekte alla "barnen" utomhus mkt av tiden :)
 
 
Katten Simba satte visst "onda ögat" på mig....kanske för att jag hade fräckheten att fota honom
när han var väldigt korthårig på bakdelen pga att de fårr raka av pälsen då den var hemskt tovig ;)
 
 
Livan har blivit stor tjej (11 år) med cool klippning...sidecut heter det väl? 
 
...och sötaste Saga har blivit tonåring <3
 
 
Ja t.o.m. lille Herman har blivit rätt stor nu....han håller alltid koll på om gamla mormor behöver hjälp
att komma upp ur stolen eller behöver en puss <3
 
 
 
Fick inget riktigt bra kort på Freja...men det syns väl att hon oxå är "vacker som en dag"?!
 
De flesta koorten jag tog blev väldigt dåliga så jag fick radera dem ...ska försöka lära mig kameran 
bättre så småningom.
 
När vi kom hem tog vi hit "bröderna Bus" för övernattning....alltså barnbarnen Josef o Elias :)
Det blev filmkväll, snacks, godis och läsk!
Dessemellan spelade vi spel och tjötade en massa förstås...farmor och Elias var nog duktigast
på att diskutera olika saker ;)
 
Kameran var inte samarbetsvillig den kvällen tyvärr, men ett foto på E kan väl duga;
 
 
Hjälper farmor med hennes spel på Fb!
 
I går tog jag en tur utomhus för att testa hur kameran funkade i dagsljus och hur man bäst tog närbilder.
Inte sååå himla lyckat måste jag erkänna, men upptäckte iaf några saker som är bra att kunna ;)
 
 
"Gamla huset" bredvid vår tomt sjunger nog på sista versen....:(
 
 
Ser ni knopparna på kastanjeträdet....det är våååår!!!
 
Ja det var väl allt för denna gång...kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0