Straff?

Jag och Gubben diskuterade nåt (minns inte vad nu)...vi var inte osams, men vi höjer
rösten ibland när vi har olika åsikter. Barnbarnet Elias (8 år) rynkade ögonbrynen och spände
ögonen i oss:
"Sluta bråka....annars får ni ställa er ute i kylan en timma!!
Jag: "Hmmm, brukar ni få göra det eller?"
E: "Nää, men jag säger att NI får göra det om ni inte slutar bråka!!"
 
Ord och inga visor...vi slutade bråka på stört ;)
 
Lite senare diskuterade vi stölder/inbrott/tjuvar och jag berättade att när jag var ensam hemma i fyra
nätter i somras, så hade jag luftgevär (oladdade förstås) stående vid dörrarna för säkerhets skull.
E: Ja, det finns otäcka busungar som inte alls bryr sig om gamla damer (var väl jag det) utan bara
busar och bråkar...sen suckade han djupt coh skakade på huvudet!
 
Lille söte, goe Elias <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0