Fjärås!

Årets sista ( och Antes enda) tävling i Götalandscupen i rallycross gick av stapeln
i Fjärås för drygt en vecka sen. Gubben och jag åkte ner lite i förväg med husbilen, som tur 
var lyckades vi undvika rusningstrafiken i Gbg....vilket tyvärr inte det övriga gänget gjorde ;).
Bilen gick snabbt igenom besiktningen....men varken overall eller handskar var godkända....
ve och fasa!!!! Efter diverse orealistiska/panikslagna planer lyckades vi låna en overall av en snäll person,
av vilken vi oxå fick köpa ett par nya handskar. Tur att det finns hjälpsamma människor :)
 
Ante klarade sig jättebra i tävlingen, det blev ingen final eftersom han hamnade på 9:e plats
men han blev absolut inte frånåkt eller utklassad på ngt sätt! 
Jag upptäckte att jag vågade titta på Antes lopp, det hade jag inte vågat i folkracet. Inga
ojusta omkörningar vad jag kunde se, största risken var väl att bli fast bakom nån som
körde långsamt och det verkade vara svårt att komma förbi.
Alla var väl rädda om sina egna bilen, det är inga billiga "rishögar" precis ;)!
Anton själv tyckte det var himla roligt och vi ser alla fram emot nästa säsong.
Bilen gick väldigt bra och det enda som behövde göras under dagen var däcksbyten,
mekanikern Björn behövde inte slita ut sig precis. När vi kom hem upptäcktes det tyvärr att
det var en hel del arbete på bilen...tur iaf att det gick bra under tävlingen.
 
 
 
 
Tre förare fick sin startavgift tillbaka...och Ante var en av de lyckliga!!
 
 
 
 
 
 
 
Återkommer snart...kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0