Westombanan....!

Jaha ja, folkrace på Westombanan i Arvika på lördag!
Eftersom faffarn jobbade hela helgen hade jag lovat att köra vår husbil till banan redan
på fredag eftermiddag....vilket jag faktiskt ångrade då o då under veckan....;)
Jag var ute o tränade några gånger och tyckte att det gick rätt bra, så på fre em hämtade
jag upp barnbarnet Ante vid skolan och så stack vi upp till Arvika!
Det gick hur bra som helst:
 
 
Här har vi bandat av till våra kompisar och fixar med allt för att komma i ordning!
 
Sonen H dök upp efter ngn timma o vi såg fram emot en lugn o mysig kväll....meeen vad nu då??!!
 
Det bara rann olja om folkracebilen:
 
 
 
En riktig "nagelbitare" blev det...men mina två killar fixade det under kvällen....<3
 
 
Oljetråget hade visst rostat sönder, konstigt att allt händer just när man kommit till banan?!
Hemma funkar ju allt perfekt....
 
Nåja, vi fick iaf en mysig kväll med korvgrillning och mkt "tjôt"!
På morgonen dagen efter kom resten av vårat gäng upp och dagen blev inte så bra för dem heller....
massa strul med sladdar o döende bil....:(
 
Allt började så bra för barnbarnet A, en heatseger o sen en tredjeplats (efter strul med växeln):
 
 
Här jagar Ante efter ledaren...och kör om lite senare o vinner heatet!!
 
 
Strax efter målgång!
 
 
Tredjeplatsen i andra heatet....
 
Sonen körde oxå:
 
 
 
Malin o Andreas hade otur med bilen denna gång, men gjorde iaf några bra insatser:
 
 
 
Sen kom då den "stora katastrofen"!!
Ante tog starten men blev  (efter en liten miss) omkörd av sin kompis Linus Leander....
 
 
Skam den som ger sig, kanske det skulle gå bra att köra om på insidan?
 
 
Näää, det gjorde det visst inte....1,5 varv snurrade han och fick ligga där en stund innan nån hjälpte
honom ut....huvudsaken är att han är oskadd, bara lite omskakad....:)
 
Såååå, slutkört för dagen...men döm om vår förvåning när han trots allt kom till C-final, med två heat (av fyra)
körda!! Så det blev en liten pokal o lite poäng i Värmlandscupen....;)
 
 
 
By the way:
 
 
 
 
 
Vi var hemma vid 21.30 på kvällen...helt utslitna o trötta....men nöjda med att alla folkracegudarna höll 
sina händer över vår Ante....<3
 
Kramar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Måste tillägga, att sonen H oroligt kollade bortåt där jag stod vid Antes rulllning (han såg framför sig att jag låg där med "hjärtsnörp)!! Och vad får han se? Jo, att jag står o tar kort på bilen som ligger upp-o-ner!! Vet inte hur jag tänkte,kanske att A skulle bli sur om ingen tog ett kort på bilen? Tack Gud för vår söta Ulrika, som genast ilade till Antes sida o följde med honom till läkarundersökningen....vad skulle vi göra utan dig...<3?!

2014-05-18 @ 23:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0