Höst....!

Ja, nu är det verkligen höst...snart vinter t.o.m.!!
Det kände vi tydligt vid säsongens sista folkräjstävling för Gubbens del. Han och jag åkte
till Arvika redan på fredagskvällen och jag lovar att det inte var särskilt varmt under natten.
På lördag morgon kom Henke och Anton med folkräjsbilen och allt som kunde krångla 
gjorde det från första början!
Nåja, det kunde iaf fixas och Gubben kunde köra sina heat:
 
 
Kolla frosten i gräset....det var -4 och en rå, fuktig dimma, som fick mig att hosta som en galning!!
 
 
Gubben körde inte alls dåligt, men missade starterna...så det blev tyvärr ingen final...han hamnade
som förste man just utanför....:(
 
 
Häromdagen var det ett riktigt ruskväder, en liten försmak av höststormarna...så här såg det ut genom
rumsfönstret:
 
 
Men hösten har ju faktiskt sina fördelar oxå:
 
 
Mys med levande ljus är inte så dumt...:)
 
Och så lite viktprat då...nu kan vi nog säga att detta viktminskningsförsöket har lyckats ganska bra
hittills!
Både Gubben och jag blev med tiden ganska överviktiga, så vi var nästan desperata...ingenting funkade.
 
Vi började fundera lite på 5:2-dieten, men tycker det är så tröttsamt att följa recept och behöva
räkna kalorier hela tiden....så vi bestämde oss för att köra en egen variant. Vi äter helt enkelt lite
mindre två dagar/vecka (ca 500-600 kal), men tycker inte det kan kallas en "diet", då vi äter precis 
vad vi känner för. Nån gång kanske vi äter lite mera, men ändå betydligt mindre än de övriga fem
dagarna. Vi tror att det på sikt inte spelar så stor roll, bara det inte blir för ofta.
Numera blir det mkt makrill, ägg och flatbröd.
 
 
...och har vi då gått ner nåt??
Joooodå.....;)
 
Anders har gått ner hela 8 kg och minskat midjemåttet med ca 10 cm....för mig har det gått lite
mera trögt....drygt 5 kg och ca 5 cm om magen!!
Vi är jättenöjda och själv ska jag bara ner några kilo till, sen går vi över till EN dag i veckan för att
hålla vikten.
 
Nu skiner solen så fint och inte blåser det heller, så en liten promenad skulle sitta fint...kram,kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmm så man kan fuska lite och ändå gå ner i vikt bra gjort=)

Svar: Jepp, det kan man. så länge man iaf äter mindre än vanligt! Gubben fuskar ibland men ändå är det han som gått ner mest....det går alltid saktare för tjejer/tanter. Om man håller sig till ca 500-700 cal de dagar man fastar så hinner kroppen inte gå in i svältläge o förbränner därmed mera. Vi orkar inte laga speciella rätter, en burk makrill till lunch, flatbröd med ett ägg på kvällen....ett par frukter under dagen....om du vill veta mera så finns massor på Nätet, men vi kör på sunt förnuft....:)! Om du vill kan du skicka pm till mig så berättar jag exakt vad jag äter under en "fastedag"...kram!
Sylvia/Ia/ Syrenee

2013-10-25 @ 21:35:22
Postat av: Hilkka

Va duktiga ni är!!! Grattis till er båda

Svar: Tack, men det går lite upp o ner just nu...jag äter så mkt mediciner och de ställer till en del oreda i kroppen...bl a cortison!
Sylvia/Ia/ Syrenee

2013-11-08 @ 14:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0