Ont i magen....:(

Eftersom jag har ont i magen (gallan) och inte kan sova, så passar jag på att uppdatera
bloggen...inte för att det hänt så mkt men iaf....:)
 
Förra veckan var vi till Åmål för att uträtta ett ärende, passade på att ta några bilder av
Åmålsån som jag tycker är så fin:
 
 
Fullt med fina änder var det där....de kom direkt för att kolla om jag hade nåt gott att bjuda på...vilket
jag tyvärr inte hade!
 
 
 
 
Den gamla stenbron och de gamla vackra husen.....
 
 
Två-tre kvällar i veckan har vi besök av barnbarnet A och vår grannpojke (oxå A) som är bästa kompisar
.....här spelar de schack som ni ser...gnuggar geniknölarna ordentligt....;)
 
 
Några lördagar har vi lyxat till det och ätit lunch på hotellet....jättegod mat, kan verkligen rekommenderas!
 
 
Vintern lurar bakom hörnet nu, väldigt kallt en del mornar och årets första snöflingor föll i början på
veckan....brrrrr, vill inte.....:(
 
 
En annan dag låg kölddimman tungt över oss.....man såg bara några meter....inget trevligt väder
dessa dagar! November är nog den allra tristaste månaden enligt mitt tycke!!
 
Men snart är det Advent och vi får tända stjärnor och ljusstakar...då blir det genast mysigt och 
trevligt igen....:)
En julklapp har vi redan fått av barnen:
 
 
En hotellnatt på Scandic Hotel i Karlstad...kanske inte blir just detta rum, men ngt liknande!
Det ser vi verkligen fram emot, längesen vi bodde på hotell nu....:)
 
Innan dess ska vi hälsa på hos dottern I  för att fira lilla S som fyller hela 9 år, fira svärdottern U som fyller
...hmmm, tror det var 28 eller nåt...;) och städa ur sonen H:s lägenhet...och fixa till här hemma eftersom dottern med familj trots allt kommer och firar jul med oss (jippee!)
 
Liten lägesrapport om min hälsa till sist:
Den hemska hostan och lunginfektionen besegrades till slut av kortisonet, hostar fortfarande en del men
det otäcka rosslandet är borta o jag börjar så smått få tillbaka krafterna...men det tar tid, det gör det!
Har börjat åka ut med gubben o handla lite smått, men vågar mig inte ut på egen hand ännu eftersom
jag drabbas av yrsel av o till.
Men jag kämpar på.....kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsan

Ja du Sylvia, november är trist och deppigt. Jag har inte mått så bra :( Ingen hosta eller nått bara deppigt, hostan har gubben stått för ! Man längtar till advent och förhoppningsvis lite ljusare tider. Grå starr har satt stopp för mitt bilkörande kvällstid så det blir mest att gå här hemma, men ikväll ska vi åka till barnbarnen, har inte sett Siris tänder än, hon har 3 st nu, kryper gör hon också :) Sova på hotell det blir väl jättekul och mysigt :) Men din yrsel låter inte bra alls, jobbigt när man inte vågar sig ut ensam, vi är allt bra gamla nu Sylvia :)
Hoppas att det blir bättre för dig och önskar dig allt gott !

Kramar från Kajsan

2013-11-26 @ 10:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0