Tillägnat Ante!

Dagens inlägg tillägnar jag barnbarnet Anton och hans folkracedebut:
Innan tävlingen såg bilen ut så här, nymålad, fixad och jättefin:
 
 
 
Ante själv var faktiskt ganska lugn, medan far o farmor var ganska nervösa....:)
 
Det visade sig gå jättefint, han körde lugnt o smart....blev faktiskt 2: a i andra heatet!
 
 
 
 
Dammigt värre!!
 
 
Sen i 3.:e heatet blev det så här....:(
Tyvärr kraschade växellådan efter en hård påkörning, men den inkörda poängen räckte iaf till en finalplats
i C-finalen....den kunde han ju tyvärr inte köra, men pokal fick han ...:)
Den första i en lååång rad tror vi!!!
 
Här en av hans många supporters:
 
 
Lille Elias: "Anton vinner, Anton vinner!!"
 
Tyvärr var vädret inte det bästa, men folkraceidioter står ju kvar i regn, rusk och blåst....nu blir det 
Arvika nästa helg, med gamla trotjänaren Saaben...kanske budgivning/inköp av ny folkracebil oxå!
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Folkracekungen

Volvo 240 ska de bli !!!!:)

Svar: Jaha, det kanske det blir nästa helg då...ska kolla i "pengaburken" min....;)
Sylvia/Ia/ Syrenee

2013-05-05 @ 19:17:22
Postat av: Henke

Fina bilder:-) driver det i rätt ände så kanske det blir nåt.

Svar: Hmmm, det tekniska lägger jag mig inte i...men den ska vara fin....;)
Sylvia/Ia/ Syrenee

2013-05-05 @ 19:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0