Varg!!



Ja, nu sticker jag ut hakan och kommenterar händelsen i Kolmården!
Vet att jag troligen kommer att få många emot mig, men alla har rätt till
sin åsikt och här är min!!
Vargar är rovjur, med rovdjurs instinkter, och dessa har de kvar även i
fångenskap och om de är vana vid människor. Vi vet inte vad som utlöste attacken i Kolmården, kanske tjejen drabbades av panik o vargarna såg henne som en svagt byte? Eller
föll hon av nån anledning och utlöste på så sätt anfallet?
Vi vet inte o kommer väl aldrig att få veta...men jag tycker inte man kan anklaga vargarna!
Isf är det ju Kolmårdens rutiner med personal o besökare man ska ställa till svars...ett vilt
djur kan man inte förmana eller straffa.....
Ni som skriker om att utrota vargarna...tycker ni då oxå att man ska utrota lejon, tigrar, isbjörnar,
krokodiler, hajar och elefanter? Eller gäller det bara djur i Sverige??
Katter, söta, lurviga o keliga djur...de dödar både fåglar o möss...men ingen vill väl utrota katterna??
Vaarför då utrota vargarna? Ja, de dödar jägarnas hundar tex...eller jägarnas byten....i modern
tid had de aldrig dödat en människa!...förrän nu då...kanke!!Eftersom vi ännu inte vet hur attacken i Kolmården gått till, tycker jag vi ska vänta med domen
...och därefter döma med tanke på vilket djur det gäller o om ansvaret kan delas med djurparkens säkerhetsrutiner!!
Annars får vi väl utesluta alla rovdjur från våra djurparker i fortsättningen.


Kommentarer
Postat av: Jeanette Lindberg

Mycket bra skrivet! Eloge till dig! Människan är den som förstör, dessa vargar är i fångenskap, kanske tröttnade de på det, vem vet. VargKram

2012-06-18 @ 00:11:05
Postat av: Åsa

Jag håller med Dej!!

2012-06-18 @ 06:31:41
Postat av: Marie

Jamen självklart!

2012-06-18 @ 10:12:57
Postat av: Sylvia

Ni får ursäkta stavfelen,tankarna löpte snabbare än fingrarna....:)! Var lite upprörd efter att ha läst en massa dumheter, skrivna av varghatare....

2012-06-18 @ 13:20:34
Postat av: Kajsan

Jag håller också med dig, låt vargarna leva i frihet istället för att låsa in dom i hägn bara för att människor ska "roas" och känna sig modiga!

Som jag uppfattat det så är det bara könsmogna hanar i det hägnet, kanske dom uppfattade kvinnan som en hona på grund av menstruation eller något ?

2012-06-21 @ 10:45:23
Postat av: Sylvia

ja, jag tror att det finns ngn förklaring till denna tragedin! Men hoppas bara att inte vargarna får all skuld för detta...det rör sig trots allt om vilda djur. Isf är det ju Kolmården som bär ansvaret....som låter personal o besökare vistas fritt bland rovdjuren. Nu visar det sig ju oxå att det förekommit incidenter tidigare!

2012-06-21 @ 23:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0