Liiite vårkänsla....:)

Hej på er igen.....även om det fortfarande är långt till våren, så har man faktiskt
en liiiten känsla av att den är på väg:



Så här såg det ut i en söderslänt i skogskanten häromdagen när jag tog
en promenad....:)

Fast å andra sidan såg det ut så här på andra ställen:





Måste bara visa er en härlig bild av när barnbarnet A skulle lära farfar
dansa....:)



Var det zumba tro??
Jag måste säga att jag tycker farfar är tuff, som ställer upp på sånt
här....:)
Jag prövade allt på jag oxå, men den bilden lämpar sig inte för
publicering....och därmed kommer vi osökt över på nästa ämne
.....min diet och viktminskning!

Denna vecka har jag bara gått ner ETT HEKTO...ja skratta ni, men jag
mäter mig oxå och magmåttet har minskat med ca 2 cm denna vecka
och midjemåttet med 1 cm...inte så illa va?
Det är en hel vetenskap med denna dieten, man får lära sig eftersom.
Man äter gott iaf....kolla här:



Kycklinggryta som jag bjöd syster B på häromdagen...hon gillade den
skarpt!

Och här:



Kryddig gryta med chorizo, groddar och bönor!
Jag vet att de mest fanatiska förespråkarna för denna diet, anser att
bönor inte är så lyckat, men jag försöker hålla en rimlig nivå. Därför
använder jag heller inte alltid de allra fetaste alternativen på tex grädde.

Tog ett kort på "spökhuset" som sov sin vintersömn:



Isas småtöser tror absolut att det bor spöken här...och tja, vem vet?!

Eftersom jag inte haft ngn bil denna vecka, och suttit hemma hela dagarna
så finns det inte så mkt mer att skriva om....så vi ses nästa fredag om inte förr
....kram

Kommentarer
Postat av: Henke

Du lägger alltid ut så fina naturbilder, me like.

2011-01-23 @ 09:44:44
Postat av: Anonym

Tack henke....:))

2011-01-23 @ 11:24:50
Postat av: Linda-Marie

Kycklinggrytan såg riktigt mumsig ut! receptet finns? =)

2011-01-24 @ 07:50:40
Postat av: Anonym

Linda-marie: Nää, jag har inga recept...blandar bara ihop vad jag har hemma och häller sen i en skvätt grädde eller creme fraiche! Fett ska det va...:))

Om jag minns rätt så var det kyckling, fryst grönsaksblandning och kantareller. Det är gott med böngroddar i oxå...eller lite bönor av ngn sort.

Kram

2011-01-24 @ 08:43:18
Postat av: Linda-Marie

Brukar bli godast så! =)

2011-01-24 @ 10:55:02
Postat av: Isa

Gammal man gör så gott han kan....haha...

2011-01-24 @ 15:29:02
Postat av: Anonym

Isa, du skulle ha sett MIG då....:)

Kram

2011-01-25 @ 10:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0