LCHF och vikt!


Glömde ju skriva om min diet och vikt!
Jag äter inte strikt LCHF längre, eftersom jag tror det kan bli svårt att
äta så resten av livet. Har börjat äta potatis och rotfrukter+ EN mörk
brödskiva varje dag...men fortfarande ingen pasta eller ris tex.
Antar att det nu är ett mellanting mellan LCHF och GI....tror det är viktigt
att hitta en nivå som passar en själv, som man klarar av att hålla i
fortsättningen oxå.
Nu har jag dessutom börjat med mina promenader igen, så förhoppningsvis
kommer jag att minska ännu mera i vikt.

Vadå?? Hur mkt jag gått ner?
Mjaa, inte så mkt som jag skulle ha önskat....:(
Å andra sidan gick jag inte upp alla kilon på några månader heller...så det
får väl ta den tid det tar.
4.5 kg har jag gått ner....bättre än inget men inte tillräckligt för att jag ska
vara helt nöjd. Men, men, jag fortsätter väl och hoppas att det blir bättre.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Hilkka

det kommer att gå bra. Du hittar nåt som passar dig, är jag övertygad om..... jag däremot står och stampar på samma ställe =(

Lycka till!!!

2011-04-08 @ 17:50:48
Postat av: Anonym

Hilkka, du kanske skulle testa lite kolhydratfattig kost....eller har du redan gjort det?

Det är INTE lätt detta med viktmisknng minsann....:(

kram

2011-04-08 @ 19:16:56
Postat av: Isa

Jag kör med devisen "hellre överviktig än skitviktig". Mycket lättare än att banta...;-)

2011-04-16 @ 10:43:21
Postat av: Anonym

Isa, det har du ju rätt i....:))

2011-04-17 @ 16:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0