Loppisfynd!

Hej svejs igen....två inlägg i rad....nu blev ni allt förvånade va?
Det ska bara bli några rader om mina loppisfynd i Karlstad på
Gengåvan, vet att det finns flera av er som kikar in som oxå älskar
loppisar....så vassegoda och njut:



Längst fram  till vä ser ni en keramiktavla...den är hemgjord och jag har en
likadan tidigare fast den är i brunt. Han som gjort den heter Rune P....undrar
vem han är eller var (han kanske är död)?
Sen är det två keramikdjur...en gris och en sköldpadda...de var så söta att
jag inte kunde motstå dem...:))
Ett "insektsskydd" för sommarens fika utomhus blev det oxå.
Peppar o saltkaren tycker jag är jättefina...:)
De var så skitiga att jag fick gno jättelänge för att få bort allt fett o smuts...
bläää....jag fick båda två för 5 kr!!!!
Och till sist...det stoooora fyndet....en liten träask med texten "ordning
hemmets lycka"!
Nu kom den väl inte till rätta hemmet då förstås, men visst är den fin?!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lill

Hej vännen!

Blir så avis på Din keramiktavla ;-)

Själv har jag hela hallen full av denna typ av keramik, bara älskar dom :-) dess form och färger.

Önskar Dig en go helg / Kramen i kubik

2010-05-29 @ 18:51:25
Postat av: Anonym

Lill: Vad kul att höra ifrån dig.....:))

Ja, denne Rune P har tydligen gjort en massa keramiktavlor...och jag hittar dem på loppis!

Måste nog göra lite efterforskningar nu om vem han är

Kram

2010-05-29 @ 21:07:41
Postat av: Ulla

Kram och ha det så bra

2010-05-30 @ 14:08:32
URL: http://metrobloggen.se/ullas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0