Kossor, tall och tändsticksask....bl a...

Jättekul att "se" er igen....inte kunde jag hålla mig ifrån bloggen nån längre
tid inte.....:)))

I dag har vi varit i Karlstad en sväng, skulle titta efter en grill.....och det köpte vi oxå +
en regnmätare + en fasadflagga. Hann med en tur till loppisen oxå, fattas bara annat!



Dagens skörd: En keramiktavla med skogsstjärnan på, en Disneymugg, en mugg
som syrrans dotter ska få (hon heter alltså Sofia, det har ni väl räknat ut...:)),
en gammal tändsticksask och böcker förstås!
Om ni undrar över tändsticksasken....det här skuule jag ha den till:



Denna "pryttel" har stått i Porslinsmagasinet i Säffle en gång i tiden....vet
inte hur den hamnat i familjen men den var alltså en service till bolmande
kunder......
De nya askarna passar inte.

På hemvägen plåtade jag käre Gubbens arbetsplats......Gruvöns Bruk i Grums.
Ingen vacker syn men där finns många arbetstillfällen, även om det dras ner
på personal där som överallt annars.



Stannade sen till och tittade på de fina kossorna efter vägen.....visst är de vackra?



För att bevisa att oxå Värmland är väldigt fint, så fotade jag "den grannaste
platsen på jola "....enligt min morbror B....:)))



Liljedal alltså!

Sen jag började ta kort på allt och inget, har jag börjat se mkt som jag aldrig
tänkt på förr.....jag ser det som en stor förmån, eftersom jag inte kan kuska
runt som förr....nu hittar jag nya saker på nära håll!



Den här vindpinade tallen har stått där sen jag var barn....den gick under namnet
"Tallen" helt enkelt....:)))
Ser nästan ut som ett Bonsaiträd eller hur??

Och till sist:



Ett vårtecken så gott som något....den första maskrosen på tomten....:)))
I dag tycker jag den är fin och bllev glad över att se den...."små solar i gräset"
som Carl Anton sjöng!
Men fråga mig igen om en månad när de tagit över gräsmattan helt, då tycker
jag nog heeeelt annorlunda.....

Ha en underbar kväll alla/kramar

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att du är tillbaka igen! Kram kram

2009-05-02 @ 18:50:07
Postat av: Mostra Ia

Hej Lisa!

Ja, jag kunde inte hålla mig borta längre...:))

Hoppas du är ok?

kram tillbaks!

2009-05-02 @ 21:15:55
Postat av: elle

Jag har varit så slarvig o knappt varit inne på ngn blogg alls den sista tiden .. men så läste jag vad du skrivit att Du kanske skulle dra ner på skrivandet och fick mej en rejäl tankeställare ... Du får inte ... så nu kommer jag att titta in till Dej mera ofta... Likadant med mej .. upptäcker saker på riktigt nära håll ,nu för tiden med min kamera ... även om fotograferandet också fått lida av min orkeslöshet... men ska även där försöka skärpa mej... ha det gott min vän... Kramar ..

2009-05-03 @ 07:49:16
URL: http://metroblogen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Anonym

2009-05-03 @ 10:35:56
Postat av: Hilkka

Du tar bra bilder.. har du alltid fotograferat? Vad har du för kamera? lite nyfis..

2009-05-03 @ 10:37:20
Postat av: Ia

Elle: Vad kul att du kikar in...jag läser din blogg varje dag, så jag håller allt koll på dig....:))



Hilkka: Nääää, jag har börjat fota först i år, men upptäckte att jag gillar det!

Vi har en digitalkamera, Kodak, ingen speciellt avancerad....kostade runt 1500 kr...



Kram på er !

2009-05-03 @ 10:47:18
Postat av: Svägerskan Lena

Roligt att du är tillbaka.

Bäst att skriva lite då.Hihi

2009-05-03 @ 18:04:32
Postat av: Ia

Just det Lena...:)))

Kram

2009-05-03 @ 18:58:11
Postat av: Åsa

Dom har ju HORN!!!!!

2009-05-04 @ 08:10:17
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: eva

som vanligt får man se fina foton och fina loppisfynd hos dej :-)

kram kram

2009-05-04 @ 10:44:12
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0