Julle och brasa!

Hej på er igen!
Har inte haft så mkt att skriva om, så det var några dagar sen nu...det
finns iofs inte mkt att skriva om nu heller, men jag antar att ni saknar mig,
eller hur...:)))

Först vill jag presentera Julle för er:



En stilig kille, som ska sitta på väggen vid uteplatsen och skrämma bort ev.
tjuvar och banditer....:))
Jag hittade honom på en loppis och blev genast förälskad i honom!

Tog en runda på tomten med kameran i högsta hugg, men har ju redan tagit
kort och visat er på det mesta. frukträden blommar så fint nu:



Fast jag är inte säker på om det är krikon eller hagtorn som blommar här,
de växer lite om vartannat just där.....

Jag har inga rabatter alls, bara en "icke-rabatt" där jag grävt ner lökar som
råkat hamna hos mig.......sen får de leva eller dö efter behag....jag sköter dem
inte alls!
Det här är en lustig blomma:


Jag TROR att den heter Kejsarkrona, och blomman växer neråt!


Henrik och Carina ska ju flytta till stan i sommar, så de håller på att rensa

ur förråd och andra skrymslen....Henke och Anders har eldat skräp hela

kvällen:




Jag och Ante kunde inte låta bli att rädda en del saker.....:)))

Nu ska Ante vara hos mig resten av veckan, så Henrik kan jobba.
Han, Ante alltså, har fortfarande blåsor så han smittar än och kan inte gå
till skolan.....det var väldigt långdraget för honom, vattenkoppor anses ju
annars vara en lindrig barnsjukdom.

Jag återkommer i morgon...kramar


Kommentarer
Postat av: eva

men åhh vilken fin mask du hittat. det är ju såna saker jag bara älskar att hitta på loppis också :-)

tack för att du är så snäll mot flisan...hon är så glad ska du veta :-)

ha en fin dag. här i skåne regnar det...

kram

2009-05-07 @ 09:33:46
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Kajsan Andersson

Ha ha, vi har också en Julle här, grannens katt, han skrämmer ingen:) Men din Julle är jättehäftig ju. Ha det så bra det går i ruskvädret.....kramar Kajsan

2009-05-07 @ 13:03:54
URL: http://www.nogg.se/Kajsan
Postat av: Åsa

Jag skulle absolut bli rädd om jag kom smygande till ditt hus på natten och får se Julle stirra på mej... :)

Japp, det är nog en kejsarkrona du har. Jättefin!!

2009-05-07 @ 13:12:32
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: Ia

Eva: Ja, visst är det lite ovanliga grejer man kikar efter....:)



Kajsan: Ja usch, vilket ruskväder det är...men regnet behövs verkligen....



Åsa: Kejsarkronan kommer ifrån Brosäter tror jag.



Kramar till er alla!

2009-05-07 @ 13:43:21
Postat av: Marina

Att dom är så långdragna...Kanske för att han är lite äldre som dom är så sega??

Man vet aldrig.

Men det är ju bra att han fick det ordentligt så att han inte åker på det igen,för det är ju tydligen vanligt att man gör det om det bara är några få!

2009-05-10 @ 09:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0