En innehållsrik dag!

I dag har jag varit i farten hela tiden.
Kl nio i morse var jag hos Andreas o Marie för att passa Elias
några timmar....de skulle med storebror Josef till dagis och
hans inskolning.
Jag satte E i kärran och så bar det iväg:



Det blåste alldeles hemskt, men det var ganska varmt och skönt i luften.
Först gick vi till Lugnadalsskolan för att titta på eländet.....det var inte mkt
kvar av den inte....:((



Trots att det är fyra dagar sen den brann, så rök det fortfarande i resterna.
Det är för sorgligt, troligen var branden anlagd!

Sen promenerade vi lite på olika gångstigar och smågator.
Bl a gick vi en bit i motionsspåret uppe i Annelund, det är sååå fint där:



Vi stannade ute i nästan två timmar.
Elias är en väldigt vetgirig liten pojke...."ä dä" frågade han hela tiden och
jag hade fullt sjå att kunna svara på allt....:))

Josef hade haft jättekul på dagiset, när han kom ur bilen försökte han springa
tillbaka dit..lille gubben....

Nåja, sen gick jag till leksaksaffären för att köpa presenter till pojkarna.....J
fyller ju tre år idag. Det gick konstigt nog rätt snabbt....ni får se på ett foto sen vad
jag köpte.
Hem och vllade en stund, försökte sitta ute och läsa lite men det blåste för
mkt....rena stormen.
Vid halv fyra kom Ante cyklande och hälsade på en stund.
När Anders kom hem åkte vi direkt ner till Josefs kalas.



Tog en massa misslyckade bilder idag, men här hjälps grabbarna iaf åt med att
öppna paket!
De var riktigt i farten och underhöll oss med olika busstreck ....:))



Här studerar J närmare presenter från oss....en krokodil i plast, som skulle
kopplas till en vattenslang och då sprutar det vatten ut gapet och lite andra
ställen oxå......Andreas testade den senare och det funkade som det var
tänkt.....

I morgon ska jag gå ut med Elias igen, då ska jag ta med bullar och Festis
och gå till en lekpark tror jag.....jag får bra motion iaf....:))

Nu ska jag sova....kram


Kommentarer
Postat av: Hilkka

hej! Va kul att du tar kameran med dig, när du gör saker o ting.. Försökte känna igen motionsspåret, men Liiiite svårt är det ;) Jo, hemskt med det där med skolan.. undrar om dom får tag på den, som gjorde det där... vore bra, så stan slapp en pyroman, som kanske blir uttråkad nån annan gång och tänder på..

Verkade vara rolig present pojkarna fick.. Blir nog perfekt på sommarvärmen.

Underbart att Josef trivs på dagis.. det hade varit hemskt att lämna pojken där, om han grät och inte ville stanna där.. Nu kommer Marie få lite avlastning och Josef jättekul.. 2 flugor =) Ta med kameran i dag också ... Ha en kul dag med Elias. kram

2009-05-28 @ 07:03:11
Postat av: Svägerskan Lena

Hej.

Tråkigt med skolan.Ska hämta Daniel och Felix idag.Nu får mormor vara "fritids" ibland. Dom får ju vara på forskningen nu dom sista veckorna.

Lena

2009-05-28 @ 08:25:20
Postat av: Anonym

Hilkka: Hoppas oxå att de snart får tag på den som tände på...det känns inte kul att h*n ska gå lös..:(

Har skickat lite kort från kalaset i går....kram Ia

2009-05-28 @ 15:10:06
Postat av: Anonym

Lena: Ja visst ja, pojkarna gick ju där....vad trist att behöva flytta så där, tur att det är sommarlov snart. Då hinner de kanske hitta ett bra alternativ under sommaren.

Tur att mormor finns nu...:))

Kram

2009-05-28 @ 15:12:11
Postat av: Kajsan Andersson

Inte verkar det som om du bor i en stillastående damm:) Fullt ös hela tiden ju. Om du bodde här så skulle du säkert få "lappsjuka" för här står det verkligen stilla:)



Kramar från Kajsan

2009-05-28 @ 16:31:13
URL: http://www.nogg.se/Kajsan
Postat av: Anonym

Kajsan: ja, just nu går det visst stora svallvågor på min damm...:))

Ha det bra vännen....kram Ia

2009-05-28 @ 18:17:47
Postat av: Hilkka

Tack så mycket för bilderna!! Bra bilder =)

2009-05-28 @ 23:37:26
Postat av: Svägerskan Lena

Hej.

Pojkarna har tur i oturen.När dom börjar fyran till hösten så ska dom gå på Annelundsskolan.

Vi åker till torpet idag,ni vet ju vägen,hihi.

Ha en bra helg.

Lena

2009-05-29 @ 09:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0