Bilder!

Idag ska jag bara ta det lugnt och sola och slappa, alltså finns det
inget att berätta....tänkte istället läga in lite bilder, mest ifrån Säffle.
De är tagna på mina och Elias strövtåg under veckan.



Denna är inte från Säffle däremot, den är tagen vid Liljedal.



Här har vi stans gamla tingshus, byggt 1902 tror jag....pampig byggnad eller
hur? Perspektivet är lite konstigt eftersom bilden är tagen i uppförsbacke.
Hade behövt ta kortet ifrån en lägenhet i huset mittemot, om jag skulle fått
ett kort i rätt nivå...men tror inte jag skulle ha blivit insläppt om jag
knackat på och bett om det....eller vad tror ni...:)))



Här är ett konstverk som står på torget.....ganska knepigt kan man tycka vid
första ögonkastet....men det har faktiskt en viss charm!
Nu är ju inte jag ngn konstkännare, det kanske är väldigt fint och berömt
....vad vet jag?
Liss Eriksson heter iaf konstnären och var tydligen rätt känd.



Det här är taget från bron över älven.



Och detta är kanalen.
Tegelbyggnaden som skymtar till vänster, är ett gammalt magasin.....
Stenmagasinet, som för några år sedan innehöll en pub och restaurang.
Numera står det tomt...tror jag iaf....
Huset på höger sida....mja, kan det vara Kanalvillan tro??
Längst ner skymtas slussarna.
Är visst rätt dålig på min egen stad....haha.




Detta är oxå kanalen, fast taget från andra sidan bron.




Och för er som gillar blommor, några små obetydliga växter som gömde sig
mellan gräs och stenar.
Vad de heter?
Hmmm, rosa och blå blommor tror jag...:))

Ha en skön fredagkväll alla...kram

Kommentarer
Postat av: elle

Den blå blomman kallar vi för "Mormors glasögon " i allafall där jag växte upp i Vårgårda Alingsås området... Det är just under sådana här promenader som Du gjort som man upptäcker hur lite man kan om sin hembygd... eller hur? Ha det skönt krram , Elle

2009-05-29 @ 15:19:58
URL: http://metrobloggen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Anonym

Elle: Du har så rätt....:)

"Mormors glasögon", vilket passande namn....nu

heter den så här oxå!

Kramar Ia

2009-05-29 @ 15:30:06
Postat av: Kajsan

Absolut att blommorna heter blå och rosa:).....Ha det nu så bra det någonsin går.............Kramar i massor från mig...

2009-05-29 @ 17:27:55
URL: http://www.nogg.se/kajsan
Postat av: Anonym

Tack kajsan.....puss och kram från mig till dig!

Ia

2009-05-29 @ 20:27:16
Postat av: gunsan

är det inte förgätmigej de blå? eller cyklar jag någonstans//

2009-06-09 @ 11:20:50
Postat av: gunsan

QbEk-S-Cg&sa=X&oi=imageresultgroup&resnum=1&ct=title" rel="nofollow">http://images.google.se/images?q=f%C3%B6rg%C3%A4tmigej&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=nikuSsy6BcOOQbEk-S-Cg&sa=X&oi=imageresultgroup&resnum=1&ct=title

2009-06-09 @ 11:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0