Vinterns sista snöstorm?

Jag antar att det var flera än jag, som blev alldeles chockade när de tittade
ut på fredag morgon?!



Här är utsikten från mitt köksfönster!
Snöstorm KAN vara mysigt, om man sitter inne och myser...men kruxet var
att jag hade lovat hämta Ante på skolan.
Det låg ca 15-20 cm snö och på vissa ställen hade det blåst ihop djupa drivor,
höll på att fastna i en redan här hemma. Det fanns ett bilspår på vägen upp
genom skogen, så jag visste iaf var jag skulle hålla mig.....
Uppe vid kordet mötte jag S - O med snöplogen, pratade  med honom och
flörtade ....."du plogar väl åt mig tills jag kommer tillbaka nu?"
Mässviksvägen var heller inte plogad, spårig och eländig....det gick knappt
att styra......45:an likadan.....det var GRÄSLIGT!!!!
Allt gick iaf bra och S-O HADE plogat ända ner till garaget .....än kommer man
ihåg hur man flörtar *fniss*

Ante sov här och vi kikade på Lets Dance, vi ser i allmänhet inte på det men
Ante ville det....och då fick det ju bli så då....:))
Laila dansade underbart, men det hjälpte ju inte....svenska folket röstar visst
alltid på en kille. Egentligen behöver man bara se på vem som är mest poppis,
så vet man vem som kommer att vinna.
Nu vet jag, att Laila tydligen kunde dansa redan innan....men det visste väl tv.....
varför frågar de henne då?
Det är bra tv förstås och bäddat för konflikter *suck*
Motiveringen att Magnus hade utvecklats mest, håller inte riktigt tycker jag.
Isf ska väl alla få chansen att utvecklas, inte åka ut efter två avsnitt som den
förste gör.....?

Ante och farfar brottades lite, Ante brukar hoppa upp på ryggen på farfar
och skrika till mig, att "titta farmor, nu har jag honom"....:))



Fast det slutar ju alltid med att farfar "knyter ihop" lilleman !

Det dök upp ett litet vårtecken på kvällen oxå:



En liten vilsekommen nyckelpiga!!!

Annars såg vi mkt på sport under helgen....skönt det är slut nu så man kan
åstadkomma ngt annat under helgerna...:))
Bara snön är borta så får man börja pyssla lite utomhus igen.

Pratade med dottern I igår kväll, Saga har fått vattenkoppor, så då får väl de andra
tjejerna det oxå snart....kanske lagom till påsk när de kommer hit?!

Hade tänkt mig till stan idag, men "bilbäveln" (som Ante sade när han var liten)
startade inte....grrrr!
Eftersom jag varken kan ställa diagnosen eller bota den, så får jag snällt
stanna hemma *suck*

Ha en bra dag och sköt om er....kram



Kommentarer
Postat av: Kajsan Andersson

Hej på dig Ia, sitter i Varberg, här har våren kommit längre än hemma i Tassebo. Men den kommer så sakteliga till våra trakter också.



Ha det bra..............kramar från Kajsan

2009-03-31 @ 18:03:23
URL: http://www.nogg.se/Kajsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0