Party och polio!

Nu har jag slarvat med att skriva....IGEN!!
Under veckan var vi på födelsekalas hos Marie, men glömde kameran hemma
så några bilder därifrån blir det tyvärr inte.
Trevligt var det iaf, gott kaffe och tårta + lite gos med grabbarna.

I går kväll var vi "förkläden" på Antes filmkväll. Han hade bjudit två tjejer, bl a
sin tjej Lina, men en tredje tjej bjöd in sig själv....:))
Tjejerna var väldigt dansanta, kolla här:


Först bjöds på nachos, följt av chips och godis. De var visst väldigt godissugna,

så Anders fick åka ner till kiosken och köpa mera choklad....:))

Sen såg de på film och Let's Dance.

Anton fick väldigt mkt uppmärksamhet och var i sitt esse!

Kolla här vad gulligt, Anton o Lina:





I dag tänkte vi bara ta det lugnt, men så ville Anders ta en tur till Karlstad
och jag är ju aldrig nödbedd.....fast vi köpte bara en eltandborste.
Den hade vi lika gärna kunnat köpa på Apoteket i Säffle!!
Nåja, sen köpte vi poliovaccinationer...näää, VI skulle inte vaccineras,
utan barn i Afrika, Asien och Mellersta Östern....enda ställen där polio
fortfarande finns.
För 20 kr får 4 barn sitt vaccin, så vi köpte till 8 barn....man kan ju bara
tänka sig att det vore ens egna barnbarn som löpte risk att drabbas.
Vi fick varsitt märke att sätta på jackan + att det ska tändas maschaller
i hela Karlstad ikväll.....kanske ngt sett det på tv??
Märkena såg ut så här:



Anders' försvann rätt snart och vi hittade det senare på biltaket....och DÄR
satt det stadigt minsann, och kommer nog att göra så närmsta året.*fniss*

Ikväll blir det Melodifestivalen....jag tror att jag håller på Alcazar, men det
fanns flera bra låtar...vi får väl se hur det går.
Skulle inte förvåna mig om "Snälla, snälla" vinner, men det är inget som JAG
applåderar isf!
Sköt om er nu alla....kramar

(En liten hälsning till Hilkka: Skålen kostade 12 kr.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0