"På en byväg om våren"...

"....är det lerigt och dant", sjöng Tore Skogman en gång för längesen.
Jag antar att det var nånting så här då:



Dagens promenad var ganska skön....soligt och + 7 grader.
Eftersom det var lite stressigt igår, hade jag bestämt att ta det väldigt lugnt idag.
Ja, det var faktiskt tvunget, eftersom jag tappar all energi efter att ha varit
aktiv en hel dag.....
Var ute och shoppade med vänninan S, inga stora saker....bara för att komma
ut lite.....hon har ju ingen chans att ta sig iväg själv, eftersom hon inte har körkort.
Pizza blev det förstås oxå...inte bra *skakar på huvudet*

Åter till dagens promenad.....passerade denna lilla stuga...undrar vad den
användes till förr?? Kanske bodde det ngn gammal farfar eller mormor i den,
eller var det tvättstuga eller bastu??



Träffade oxå på denna fina kille och pratade lite med honom...eller är det en
"hon" kanske?



Nu är iaf våren på G.....videkissarna har kommit fram:



Vad härligt, jag längtar efter att kunna sitta ute med en bok och bara slappa
i solen!
Man lär sig att ta vara på de små glädjeämnena i livet när man blir äldre.
Fågelkvitter, en ormvråk högt uppe i luften, en bra bok, ngn att prata med,
en promenad i solen.....tex....
Nu önskar jag er en underbar helg, hoppas att vårvädret håller i sig!
Kramar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0