Onsdagspladder

Nu är jag här igen....:)
Det verkar som om det håller på att bli en fotoblogg det här, har
fått "pippi" på att ta kort av allting.
Igår tog jag en promenad åt ett annat håll än jag brukar.
Har inte kunnat gå där under vintern/våren pga all is på vägen
.....det är alltid rena, rama isgatan där!
Men nuuuu har det mesta tinat bort....men inte allt, kolla vad som
låg inne i skogen:



Måste oxå visa en sak som sitter på en gammal gran efter vägen:



Det står:

"Denna gran är skyddad av markägarna" och så deras namn under.
Vet inte när skylten sattes upp, men dessa två brukade träffas vid denna
gran när de var unga och nyförälskade...det måste ha varit runt 1910-1915.
Nu är de borta sen många år båda två.....men skylten och granen finns kvar.
Blixten slog ner i granen för några år sen men den klarade sig.
Söt historia va??

Sen kom jag förbi denna fula byggnad:



Här gick jag i söndagskola på 50-talet och senare oxå i scouterna.
Senare fanns det billackering och bilverkstad här, men nu tror jag den står
helt öde......usch, vad fult!
Jag har iaf många glada minnen härifrån.....bl a att vi brukade smita ut och
umgås med killarna när det var scoutträff....*fniss*
Dessutom var det här som jag , för enda ggn i mitt liv, blev vald till Lucia!
Tror jag var 13 år då.

På em körde jag Ante till fotbollsträningen i Säffle.
Jag var tvungen att vänta i 1.5 timme, så jag tänkte gå och titta efter ett
par byxor....men inte hittade jag några inte....det blev bara en bok.

Mer spännande blev inte gårdagen.
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0