Lördagsutflykt och snöoväder!

Hej svejs igen!
Igår gjorde vi en liten utflykt till den stora staden Karlstad, Anders skulle
köpa en lamda-sond till Henkes bil. Själv passade jag på att besöka det
här stället:



Loppisen Gengåvan alltså, roligast affären i hela stan....:))
Kortet blev på lite för långt avstånd, eftersom jag fick skynda mig till bilen
när jag började må illa.....trodde jag fått Antes magsjuka, men det gick över.
Iaf hittade jag lite grejer:



En fruktskål i bambu, några böcker och små porslinsfigurer, som ska hamna i
barnbarnens påsk-ägg så småningom.

Vi hade tänkt äta och gå i flera affärer, men det var så gräsligt mkt folk i stan
så vi bestämde oss för att åka hem istället.
När vi kom till Grums så passerade vi detta ställe:



Ja, passerade gjorde vi ju inte direkt lixom *skäms*....vi tog vägen genom
"driven"....inte bra men smaskens...

På kvällen blev det "Andra chansen"....ska jag kommentera det tro..hmm?
Finns egentligen inte så mkt att säga, hade ingen favorit men Anders höll
lite på Sarah. Henke han röstade på Caroline han.....lite galen tjej med en stark
röst och rätt fin låt....men inte vill JAG att den ska vinna inte...:))
Nästa gång kommer jag att ha favoriter iaf.

I dag är det snöoväder igen....usch!
Inte så bra. eftersom jag ska ha Anton här under veckan. Pappa H åker ju till
Eksjö igen och Carina jobbar hela veckan, så det blir enklast att han är hos oss
....ska bli kul!
Fast det betyder att jag måste köra honom till skolan på morgnarna och då vill
jag INTE ha mkt snö på vägarna.....

Nu ska jag se på skidor...kramar

Kommentarer
Postat av: eva

fina fynd som vanligt. jag älskar loppisar :-)

kram vännen

2009-03-09 @ 10:27:30
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Hilkka

Hej! Jag har beundrat en sån där bambuskål äratals på Åhlens.. har aldrig köpt den, för den var så stor och jag har så lite plats.. Men fin var den. Fick du betala mycket för ditt bambuskål? Fin är den i alla fall. Big burger slår Mac Donalds.. Gott ibland.. det måste man kunna tillåta.. inte skämmas där ;) Du verkar ha fullt upp med dina barnbarn .. Roligt det.. Ha en fin vecka. mvh Hilkka från Vasa ;) (är på semester)

2009-03-09 @ 16:54:25
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej o hallå.Ser ut som en stor loppis eller?? KUl när man gör fynd.TYcker inte du ska "skämmas" för att du äter och mår gött även om det är hamburgare..hahaha..Nä för tusan..Lite "slarv" måste man väl få ha ibland också. HÄr är d barmark..men tror d kommer in snö under onsdagen..(tyvärr)..Vill inte ha mer av den varan nu..ha det gott kära du.:Kramen från mig..Lena

2009-03-10 @ 20:23:16
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: susana

BK är mumsigt, tur att det inte finns i närheten här, närmast är Göteborg. Loppis kanske vore nått för mig, har hur möe bröte som helst som aldrig kommer till användnig, bara ligger och tar plats



// Susana

2009-03-11 @ 11:20:12
URL: http://oldss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0