Kallt igen....brrrrr!

Jaha, precis när man trodde att våren var på väg, så blev det snö och kallt
igen.....brrrr!
Vi höll på att frysa ihjäl på vår promenad häromkvällen.



Anton passade på att cykla, ibland gick det inte sååååå bra...:))

Vi har varit på kalas oxå, Carina fyllde 34 år.....goda mackor och tårta
bjöd hon på....tyvärr hade jag glömt kameran hemma.

Tog en närmare titt på "vårt" skatbo igår.....har nämligen sett att skatparet
håller till runt omkring, fast har inte sett om de bygger på boet.
De använder det varje år men det förfaller ju lite under vintern, så de
har fullt sjå med att reparera det på våren.



Nu ser jag att de tydligen har en trerummare....eller hur??


I dag skjutsade jag kompisen till stan, hon hade en del ärenden att uträtta
men har inget körkort.....så vi passade oxå på att gå på ett par loppisar.
Blev väl inga stora fynd, men så här ser dagens skörd ut:



Vinglasen tänkte jag sätta antingen kaktusar eller konstgjorda blommor i
....de var jättefina!
Den gula vasen är av märket "Nittsjö", fin till påsk.
I det lilla gröna fatet ligger en nyckelring och ett par örhängen....vet inte än
om de är i silver, det finns en stämpel men jag ser inte vad det står......
Sen en fiiiin, rosa sminkväska...haha...men den ska inte stå framme så
det kvittar hur den ser ut.
En kudde, en kyckling att sätta på ett ljus och en packe böcker....ja, det var
allt......

Nu är jag helt slut...phu.....när man inte orkar mera än jag gör, så får man iaf se
till att man gör mest trevliga saker.....mkt roligare att bli trött av loppisbesök
än av städning....:)))

Kram på er

Kommentarer
Postat av: eva

grattis till fynden. jag ska ev på loppis på söndag.

jag tycker också det är så roligt, men det beror ju på den ekonomiska statusen om man kan gå eller inte :-)

kram kram

2009-03-26 @ 12:48:58
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Kerstin

OJ!½ Var det Syrene som gömde sig här, vad snopen jag blev när jag läste din kommentar, hi hi. Men glad oxå, ja man möts och skils så är det. Blir allt för många kontakter annars ju.

Fina fund du gjort, Loppis är kul i de flesta fall och tyvärr kommer man oftast hem med nåt trots att skåpen är fulla redan. Den gröna skålen var läcker

2009-03-27 @ 16:05:54
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

OJ!½ Var det Syrene som gömde sig här, vad snopen jag blev när jag läste din kommentar, hi hi. Men glad oxå, ja man möts och skils så är det. Blir allt för många kontakter annars ju.

Fina fund du gjort, Loppis är kul i de flesta fall och tyvärr kommer man oftast hem med nåt trots att skåpen är fulla redan. Den gröna skålen var läcker

2009-03-27 @ 16:06:29
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej vännen..Vilka fina vinglas du fått tag på.:och vilken härlig idé att plantera något i dom..Här var det vitt på backen imorse..Trodde knappt mina ögon:Nu har det töat.Så jag hoppas det håller sig så. Det ska ju bli vår har dom lovat..Till nästa vecka.Ha de gott kära du. Njut av livet och helgen.Kram Lena

2009-03-27 @ 18:29:37
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: Marina

Här kom vinter tebax med besked i går..Kanske därför man vart så himla trött igen??

Men snart så är våren här,fortare än vi tror :-)

2009-03-28 @ 18:26:47
Postat av: Bella

Hej Sylvia. Jag slarvar jättemycket med både blogg och besök hos andra numera. Dottern är hemma så det finns annat att prioritera just nu.

Skatbon är fashinerande eller hur. Såg en kortfilm för många år sedn med titel "svartbygge" Den kommer jag ihåg än. De är flitiga de där rackarna. Här har vi många skator och alla älskar de att retas med katten.

Ha det nu sä jättebra tills jag besöker dig igen.

Kramar.

2009-03-29 @ 00:02:08
URL: http://blogg.passagen.se/bellanoire/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0