Äntligen vår?

I dag skulle min mamma fyllt 83 år.
Hon har varit borta i 8 år nu och jag saknar henne fortfarande
varje dag!
Lägger in bröllopsbilden av henne och pappa, de gifte sig 1950.



I dag känns det faktiskt som om våren har kommit till sist!
Det finns inte mkt snö kvar och det porlar  i alla diken och bäckar
....här en bild på "min" lilla bäck, som blivit riktigt stor nu:



Det var skönt ute på min promenad, men det blåste lite för mycket för att
kännas helt njutbart.
Det finns en del att titta på nu, när snön nästan är borta.
Kom förbi en stor myrstack, som var ganska illa åtgången. Vem har gjort
detta tro? En grävling?


Stacken kryllade av myror, de kanske reparerade skadorna?

Jag trodde inte att de kom fram så här tidigt, det var trots allt bara ca +7
grader ute mitt på dagen.....men det kanske var en katastrofsituation....:))

Det är ganska grått ute i naturen fortfarande, bara några få gröna strån
här och där....men titta vad jag hittade här ute på tomten:



Mina enda krokus har börjat titta upp ur gräsmattan.....TVÅ stycken!!!

Och vad har jag gjort annars då?
Inte mycket.....det vanliga plocket, och så har jag kört Ante och Adde till
fotbollsträningen.
Anders jobbar över, det är "stopp" på Gruvön. De jobbiga stoppen från förr
är borta numera....då jobbade han 10 dagar i sträck och ibland 15-16 timmar
om dagen....huuuu!
Han var ung då, nu skulle han knappast orka med det heller.

Nu kom solen fram här, det bådar gott för morgondagen!
Kramar


Kommentarer
Postat av: eva

hej vännen

åhhh vilket fint kort på dina föräldrar..

jag saknar min mamma varje dag också, det är nu 3 år sedan hon gick bort.

kram kram

2009-04-01 @ 10:52:29
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Ia

Ja, visst är de stiliga på kortet...:))

Kram själv

2009-04-02 @ 20:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0