Loppisfynd, vargar och vaxduk....:))



Hej igen!
I går var det en jobbig dag....sprang på loppisar heeela dagen med en kompis!
Inte gjorde vi några stora fynd, men lite såsaker blev det iaf.
Den lilla tillbringaren är väl söt?
Är oxå glad över boken av Jan Lindblad, hur han och hans Pia födde upp två
små tigerungar....gillar böcker om djur tex Jane Goodalls, George o Joy Adamssons
och andra som levt bland vilda djur.
På kvällen åkte vi till Kapp-Ahl för att köpa present till lille Simon, som jag ska
besöka imorgon (rapport o bilder följer)....fick tag på en body och ett par byxor i glada
färger till ett bra pris. En skjorta till gubben blev det oxå....vad DYRA de har blivit!!
Sen var jag helt utslagen på kvällen...ajaj och ojoj....:))

Har just pratat med dottern I på telefon, hon hade varit hos tandläkaren och fått
det glada beskedet, att hon får behålla båda sina strulande tänder!
Mindre glad var hon över tanken på de pengar hon varit tvungen att punga ut med,
inte är det konstigt att många måste välja bort tandvård...
Efter önskemål från samma dotter, kommer här en bild på vår vaxduk och stoldynor
......tror inte hon förstod min beskrivning av mönstret...:))




Vi har numera ett vargpar här i trakten!
En älgkalv blev riven under nyår och man har sett gott om spår efter två vargar,
möjligheten finns att de kommer att stanna och bilda en flock här.....nu kommer
det nog att bli protester och skrikas om avlivning av vargarna....*suck*
Själv är jag inte rädd för dem, tror INTE att de anfaller människor, skulle tvärtom
gärna vilja se en varg. Har bara sett en vargrumpa hittills, när den sprang ner
i ett dike (hela vargen alltså, inte bara rumpan)..
Sen gick ett rykta, att vargen tagit en liten hund oxå...men efter undersökningar så
visade det sig vara en örn som dödat den! Vi har nämligen örnar oxå....
Anders funderade på, om det nu ska krävas att örnarna oxå skjuts ?!
Troligen inte nej.....

Det var väl allt för tillfället.....kram


Kommentarer
Postat av: Lena

Det var ju roligt att veta hur ni har det.

Lena

2009-01-22 @ 12:58:15
Postat av: Isabell

Fiiin duk! :-D jag tror visst det går bra med svarta persienner, duken är ju inte så svart och resten av köket är rätt ljust.

2009-01-22 @ 18:01:17
URL: http://litslena.blogg.se/
Postat av: Marina

Det var lite fynd du!!Snygg duk...

2009-01-22 @ 20:05:30
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Kajsan Andersson

Intressant med vargar tycker jag, jag är för att dom ska få finnas, men känner att jag egentligen inte har någon ätt att uttala mig då vi inte har varg här, kanske en såg något någon gång osv, men jag har ingen sett än i alla fall.



Mysigt kök du har:)



Kramar

/Kajsan

2009-01-22 @ 21:33:49
URL: http://www.nogg.se/Kajsan
Postat av: eva

hej hej

så du har också gjort lite loppisfynd :-) fina saker.

så fin vaxduk, hade ingen aning om att det fanns sånt, jag har nämligen haft två kuddfodral i precis lika mönster :-)

kram

2009-01-25 @ 14:39:11
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: L

Hej i stugan!

Kul med loppis, jag kommer aldrig ut utan att jag har ett antal varor med mej hem S.

Fin fin duk, den blev jag avis på ;-)

Ha de bäst kramizzzzzz/L

2009-01-25 @ 21:27:42
URL: http://virrpannans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0