Vita vidder....

´.....finns det en låt som heter och det stääer verkligen nu!
Det är väl kanske inget djupt snötäcke precis, men tillräckligt för att
det ska gå att åka pulka tex.
Tog en låång, skön promenad igår.....och solen har börjat värma nu, hurra!
Så här såg det ut:



Jag tog det lugnt, kollade på djurspår och njöt av små vackra detaljer i
naturen....tex det här:


På kvällen åkte vi till stan för att hämta ut ett paket från USA.....från min

släkting Donna. Vi hade mkt kontakt för ca 10 år sedan, men det ebbade ut

pga hennes problem. Nu vill hon återuppta den och hade skrivit ett långt brev

+ skickat lite småsaker....bl a denna fina elefant, hon kom ihåg att just elefanter

är mina favoritdjur...:))




I dag har vi sett på skidsport och sen åkte vi ner till Andreas o Marie, vi
saknade smågrabbarna och ville pussa på dem lite.
Ante var med oxå och han och kusinerna hade jättekul....han jagade dem
så de skrek av skräckblandad glädje...:)
Vi kom precis i rättan tid, för Marie hade nyss bakat vetebröd...mums!

I morgon åker vi till örebro och hämtar upp Freja.....Pappa Albert kör henne
dit och så käkar vi på McDonalds innan vi styr hemåt igen. Det blir inte så
dyrt om vi möts på halva vägen.
Freja ska stanna här hela veckan, de har sportlov nu.....så jag får gnugga
geniknölarna och försöka hitta på roliga saker med henne.
Ett besök på badhuset ska det bli + ett besök hos tremänningarna i Söpple
+ en övernattning hos grabbarna i Brosäter.
Sen får vi väl pyssla, rita och se på film.

Min rygg och urinväsproblemen är bättre, tack o lov.
Tur det eftersom jag ska agera "lekmormor" hela veckan...:)


Ikväll är det andra uttagningen till melodifestivalen....förra veckan blev det

som jag ville...Alcazars låt var bland de bästa, fast jag gillade Emilia bäst.

Tyvärr har hon en ganska svar röst, men låten var kanon.

Måste bara skriva några ord om caroline af Uggla oxå...:)

Hon har en jättebra, persolig röst och sjunger med känsla (har ni hört henne

tolka Janis Joplin?), MEN hon kan inte framträda på ett bra sätt...hon verkade
ju kissnödig!!
Dessutom gillade jag inte låten heller.......kan inte begripa hur hon kunde få
den internationella juryns röster *hmmm*
Men många måste ju ha gillat henne oxå.

Det är Alla Hjärtans Dag idag, så jag vill ge en blomma till alla som läser min
blogg.....kramar



Kommentarer
Postat av: Hilkka

Vackra vinterbilder. Åker du inte skidor? Visst kan det vara skönt att gå runt och titta på naturen. Va roligt att få besök av Freja. Jag tror att du gör lekmormor galant :) Nu ska man väl kika på melodifestivalen, Ha en trevlig helg. Kram

2009-02-14 @ 20:00:10
Postat av: Anonym

Är det dina favvo-djur på grund av den långa snablen?

2009-02-16 @ 21:58:07
Postat av: Ia

Klart det är....:))))

2009-02-16 @ 23:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0