Tänder och bad.....

Nu är det fredag och Frejas vecka hos oss närmar sig sitt slut...jag
har separationsångest redan nu, fast vi kör hem henne först på söndag!



I dag var det dessutom "Dagen S".....S som i Skräck!!
Ni som följt min blogg vet vilken tandläkarskräck jag har.....och i
morse var det dags.
Behöver jag säga, att nattens sömn blev något störd av diverse
konstiga drömmar?
Jag hade verkligen jobbat med mig själv inför detta och hade inte haft
en tanke på att avbeställa tiden.....haha, NU ljög jag....men jag gick iaf
dit på darriga ben!
Mitt sätt att hantera sånt här, är att skämta med personalen....om de blir
på gott humör så är de snällare....:))
Röntgenbilder togs och vi pratade lite om att jag inte hade råd till några
större behandlingar eller ingrepp.......sen kollade han tänderna...och vet
ni vaaaad?????
JAG HADE INGA HÅL ALLS!!!!!!!!
Tack Gud och alla andra gudar oxå.......jag höll på att svimma av ren
lättnad.....har inte varit hos tandläkare på 8 år (ja, förutom den tandusling
som jag drog ut för en månad sen då) och så har jag INGA HÅL!!!!
Tandsten hade jag förstås och jag ska till hygienisten, men VADDÅ????
När jag skulle betala så visade notan på 4400 kr.....hmmmm.....blev visst
ngt fel....de ska skicka räkning sen.....

Tja, sen var vi på badhuset med Freja i 1.5 timmar......Anders hade tagit en
semesterdag, så han var oxå med. Det var kul, vi turades om att simma medan
den andre lekte med F.....Freja Kavat som hon kallade sig själv....:)))
Hon är inte rädd för någonting den ungen!!
Vi var oxå inne i barnbassängen och värmde oss, satt i bubbelbadet med.....
skönt för mina ömma ryggmuskler.
Enda nackdelen var, att både jag och F fick klåda efteråt...:((



Nu har vi ätit pizza (fyyy skäms) och knaprar på diverse godsaker.....godis,
ostbollar, chips och nötter...det ÄR ju faktiskt fredag!
Sen blir det Let's Dance, heja Morgan.....:)

Ha en skön fredagkväll...puss & kram



Kommentarer
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej Ia vännen..Äntligen har jag fått internet tillbaka..Det känns som en evighet..Nu har jag MASSOR att läsa igen..Vilka fina bilder du tagit..Du är haj på det där du..Ha en underbar helg.MÅste läsa alla bloggar..Kram Lena

2009-02-21 @ 11:46:27
URL: http://turnip-fossila.blogspot.com
Postat av: Marina

Men vad skönt!!Tänk om jag oxå kunde ha den där turen!!Jag har nog inte heller varit till tandis på så länge! Men här är det inte på grund av någon skräck utan snarare snålhet!

2009-02-21 @ 18:56:42
Postat av: eva

åhh vilken tur du hade.. så skönt :-)

vilken mysig vecka ni haft.

kram kram

2009-02-21 @ 22:57:15
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Hilkka

Hej! Va bra, att du inte hade hål. Du är inte ensam med tandläkarskräcken, jag har haft jättejobbigt, tills jag hittade min nuvarande tandläkare.. Det är en mottagning för tandvårdsrädda, och dit går jag utan räddsla, men tror inte att jag kunde gå nån annanstans. Min tandläkare är jätterolig, skrattar ingen annanstans så mycket som där... han är helt knäpp, men ändå bra tandläkare. Så där.. nu har man gjort reklam för honom.. hehe.. Kram Hilkka

2009-02-24 @ 21:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0