Julkorg och julpynt!

Hej igen....nu blev ni allt förvånade va?
Över att jag uppdaterar så snart igen alltså...:)
Har en del fina kort som jag vill visa.

Häromkvällen fick jag fint besök av "tre trallande jäntor".....och
en liiiiten, liiiten en oxå:



Från hö....min fina lillasyster Gunilla och hennes lika fina döttrar
Anna och Lisa, med sin yngsta tös Elsa i knät!
Äldsta dottern Åsa kunde inte komma med, men hon får oxå ta
åt sig mitt stora TACK!!
De kom med en stor julkorg fylld med allehanda gott att äta och
dricka...tyvärr tänkte jag inte på att fota korgen, men så här såg
lappen ut:



Härmed har de försäkrat sig om framtida kassar med svamp...:)


Måste erkänna att jag inte är ett dugg pysslig eller konstnärlig...
men just till julen MÅSTE man ju anstränga sig lite extra:



Här ser ni Antes och mitt "tomteland" som vi gör varje år!
Lågg särskilt märke till de två pastaänglarna som vakar över byn
och snölyktan bredvid huset. Den syns lite dåligt på bilden, men i
den har vi en lampa....så fint såååå...:)

Tyvärr har jag blivit allergisk mot hyacinter *snyft*, så jag lyckades
åstadkoma en "konstgjord" grupp:



Ni får vänta lite på kort av vardagsrummet, eftersom jag håller på
att städa och pynta.....men det är klart nu iaf och det blev jättebra.
Ska iväg och handla lite kuddar bl a, men det blir på fredag när
pensionen kommer....

Hoppas ni alla har det bra och inte stressar livet ur er....kram!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hmm... det där kortet kunde du väl ha skippat...! ;-)

2009-12-16 @ 11:22:10
Postat av: Anonym

Lisa: Nänä...det var ju det bästa av allt...ni är

jättefina juh...:))

Kram

2009-12-16 @ 12:51:58
Postat av: Bitte

Det där kortet spar du väl. Vad fyndiga tjejerna var. Om jag skickar en fruktkorg till dig, kan jag då få frysen fylld med svamp :))



Jättefint tomtelandskap som du och Ante ordnat.

2009-12-16 @ 17:58:39
URL: http://bitteprat.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bitte: Kanske det du...men hemleverans gör jag inte, du får komma och hämta den....:))

Kram

2009-12-16 @ 22:35:30
Postat av: Hilkka

hej.. lite överraskad blev man =) fint tomteland du och Ante gjort =)

2009-12-16 @ 22:54:04
Postat av: Anonym

Hilkka: Förstår det...:)

Måste skärpa mig och uppdatera varje vecka iaf.

Hoppas allt är ok?

Kram

2009-12-16 @ 23:58:39
Postat av: Åsa

Puh... "Tur" att jag inte kunde följa med.... Nu slapp jag vara med på kort :)

Tråkigt att vara allergisk mot hyacinter..!

2009-12-18 @ 12:51:46
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: Anonym

Åsa: Ja men alla var ju så fina på kortet, det hade

säkert du oxå varit....:))

Kram

2009-12-18 @ 14:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0