Amerikajulklapp, julfirande, julbord och snöfall!

Hej på er alla som ev hittar hit!
Nu var det längesen jag skrev, har tappat lusten för tillfället men
den kommer nog tillbaka....:)
Tänkte göra ett par uppdateringar före jul, så jag börjar med att
visa hur vårt vardagsrum sett ut hela hösten:



Det syns t.o.m. en skymt av de härliga 70-talstapeterna...:))
Slipdamm, sågspån, målarfärgfläckar och tapetklister har varit
vardagsmat och en ständig irritationskälla....kruxet är ju, att vi
har varit tvugna att ha möblerna kvar härinne, så de har flyttats
runt allt eftersom...
Nu börjar man iaf se slutet på allt arbete, det återstår bara lite
målning, uppsättning av lister och lite tapetsering....det hoppas vi
fixa ikväll...sen kommer bilder i nästa inlägg...:)

Jag fick en fin julklapp från min släkting i USA häromdagen:



En skyddsängel i guld på silver...tyvärr fick jag utslag av den, tål
ju inte guld, så jag får ha den vid speciella tillfällen.

Så har vi varit i Enköping och firat jul under helgen.
Isabell med familj kan inte komma till jul, så vi firade lite i förväg.
Saga hade fyllt 5 år så på fredagkvällen firade vi henne:



På lördagen hade vi "julafton", ungarna klädde granen, vi åt julbord
och det blev julklappsutdelning.
Flera kort kommer senare, men här ser ni iaf när granen pyntades:

Vi åkte hem tidigt på söndagen och fortsatte nästan direkt hem till
Marie och Andreas, där vi bjöds på ännu ett julbord. De kallade det
"litet julbord", men det var sannerligen stort nog....jag är mätt än..:)
Jag fick inga bra kort där, men här är iaf ett av morfar B och Josef:



I dag tog jag en promenad i skogen, det var sååå fint men halt på
bergknallarna så man fick gå försiktigt....en bruten lårbenshals vill
man inte ha till jul...:)
Här är ett kort av vår lilla damm:



Den är lika fin året om...i sol, regn eller snöfall....inramad av
grönt, brunt eller vitt....!
Det faller lite snö fortfarande, vågar man hoppas på en vit jul?

Visst ja, vi har fått tillökning här i Stirserud oxå:

Denna gröna skönhet anlände en kväll i höstas...:)
Det är tänkt att h*n ska göra succe' på folkracebanorna nästa
sommar ...nu står det TRE projekt här hos oss *hmmmm*...

Det var allt för idag, men jag material till ännu ett inlägg....så det
kommer mera inom kort...:)
Tills dess....ha det så bra och kramar!


Kommentarer
Postat av: Favvo sonen

Vilken fin saab ni har på era ägor...:-D Ser fram emot ett ivrigt bloggande under julen... kram kram

2009-12-14 @ 20:33:46
Postat av: Anonym

Henke: Jojo, smöra du...:))

Kram själv!

2009-12-14 @ 22:09:05
Postat av: Hilkka

hej! va roligt att du ville skriva igen. Ni hann mycket förra helgen.. Smycket var jättefin, synd om du inte kan använda det..

Det var vacker bild på eran damm..

Är vardagsrummet klart nu?

kram Hilkka

2009-12-14 @ 23:32:09
Postat av: Anonym

Hilkka: Vi är inne på sluttampen med renoveringen nu....bara lite målning o lister kvar...bilder kommer i slutet av veckan...:)

Kram

2009-12-15 @ 10:13:28
Postat av: Bitte

Vilken underbar bild på dammen. Det är en naturlig damm, eller hur. Vackert.

Ska bli spännande att få se det färdiga resultatet av allt jobb med renoveringen.

Vad mysigt du haft det som fått fira jul redan ler

2009-12-15 @ 11:44:31
URL: http://bitteprat.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bitte: Nu har jag varit inne på DIN blogg oxå...vilken trädgård du har!

Jag får nöja mig med den vilda naturen jag....och det är ju inte det sämsta...ja, dammen är en gammal branddamm som ligger några hundra meter från oss.

Kram

2009-12-15 @ 11:57:26
Postat av: Lisa

Kul med uppdatering! Det va kul att ses igår, även om det va en snabbis! Hoppas maten smakade bra, bättre sent än aldrig! ;-)



Ni har fått det jättefint där hemma ju!



Kram kram!

2009-12-15 @ 14:00:21
Postat av: Favvo sonen

Jag förstår inte varför det inte är några kommentarer på denna vackra gröna skapelse som står på era ägor... ;-)

2009-12-15 @ 18:40:50
Postat av: Anonym

Lisa:Ja, det var jättekul att ni kom...och att få se lilla Elsa! Och det var ju massor med smaskiga grejer i korgen...:)

Återigen TACK!

kram

2009-12-15 @ 22:28:05
Postat av: Anonym

Henke: Ja, det är konstigt du...:)

JAG tycker iaf att h*n är fin...härlig 70-talsgrön

färg....:)

Kram

2009-12-15 @ 22:29:44
Postat av: Bella

Hej och tack för uppdateringen.



Hos dig har det verkligen hänt saker.



Håller med övriga här uppe om den vackra dammen. Säkert vackrast just nu, enligt min uppfattning.



Bilen får vara utan kommentar, den blir väl till skrot så småningom eller? ( i racen menar jag) L



Här har vi inte tjuvstartat på något julbord än. Jag brukar besöka PSO´s men inte i år.

Nej vi får vänta på vårt eget på julafton.



Ifall jag inte kikar in mer före jul, så vill jag önska dig en riktigt GOD JUL.



Kram

2009-12-16 @ 00:57:55
URL: http://blogg.passagen.se/bellanoire/
Postat av: Åsa

Kul att du uppdaterat! :D

2009-12-18 @ 12:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0