"Gräsänka blues"...:))

Ja, egentligen så heter ju låten med Povel Ramel "Gräsänkling-blues"...och
inte stämmer texten heller:

"Jag ska köpa nya fiskar
för de gamla har tatt slut"

Kommer inte ihåg så mkt mer....men det där med hushållsarbete är ju inga
problem.....värre med Gubbens bil, som jag inte är van...grrr!
Fick stopp i en korsning där det lutade lite uppåt, och sen fick jag inte in
växeln ......*suck*
En äldre gentleman som rastade sin golvmopp...eller var det kanske en liten
hund av ngn sort...tja vem vet....var väldigt intresserad och glodde förväntanfullt
på mig.....:))

Ja, iaf, så här såg ekipagen ut när de åkte till Höljes:





I går åkte jag  till sonen A och hans familj, gosade lite med småpöjkera och
fick supergott kaffe (som vanligt)...:)
När jag skulle åka hem, så trodde Lias att han skulle med mig...jag har ju tagit
med honom på promenader ibland...när han förstod att han inte skulle med, så
blev han både arg och ledsen.
Han ställde sig framför ytterdörren , med armarna utsträckta för att hindra
mig att gå ut...och skrek: NEEEEJ...lille stackaren!
Föresten, kan ni gissa vad storebror Josef ska bli när han blir stor??
Jo, en FLÄKT ska han bli säger han....!
Tydligen gillar han fläktar väldigt mkt...:))

Glömde lägga ut en kul bild från vår lilla husvagnssemester.
Det var i ett statarmuseum:



Undrar just vad som hänt?

På kvällen igår  gick jag till skogen en sväng och kikade efter kantareller...
efter allt regn borde de ju komma nu när solen o värmen kommit:



Jodå, de kommer...:))

Och blåklinten har oxå kommit nu:



Nu har jag ätit fryst pizza, uppiffad med kantareller och extra ost...gott...
och ett par glas vin var ju heller inte fel...:))

Nu har jag oxå gått med i Facebook...jisses...det dröjer nog innan jag lärt
mig hur det funkar!
En del av er kan se fram emot en vänförfrågan....vissa av er har jag inte hittat
...ÄN iaf.....:))

Ha en skön helg...kramar


Kommentarer
Postat av: L

Ja se bilar S är det bilen eller föraren som inte lyder månne ;-)

Har varit med i Facebook ett år ungefär, men tog bort mej i onsdags. Det är för virrigt att begripa sig på så ja la ner eländet L

Önskar Dig en fin fin helg Kram o Puss

2009-08-08 @ 00:02:15
URL: http://lillami.wordpress.com
Postat av: Anonym

L: Det är absolut BILEN...det är jag säker på..:)

Ja, nog är Facebook rörigt, men det klarnar lite efterhand tycker jag.

Ha det bra...kram Ia

2009-08-09 @ 10:11:29
Postat av: s

Fina bilder du tar. Härligt att höra att andra oxå kan få motorstopp =)

FB är ett fördärv man blir fast, hittar nytt varje dag och kan knappt slita mig ;-)



Ha det gott

2009-08-10 @ 07:57:00
URL: http://oldss.blogg.se/
Postat av: Anonym

S: Om du är med på FB så kan du väl leta efter mig....jag visste inte vad du heter i efternamn så jag hittade dig inte..:(

Kram

2009-08-10 @ 10:25:00
Postat av: Hilkka

Hah.. vilken "gentleman".. det gick nog bra sen med bilen i alla fall... Vilka problem dom hade förr i tiden.. Rolig skylt =) Josef blir kanske frisk fläkt?? ;) härlig kille.. och stackars Elias.. måste vara hjärtskärande att gå då... När Josef var liten, så brukade morfar ta honom med sig en liten stund till bilen eller gå en runda i trädgården innan han åkte iväg.. för det var likadant för honom att gå därifrån.. =( Hoppas du haft bra på dina ensamma dagar hemma.. vilat och njutit av sommaren.. Kram

2009-08-10 @ 19:41:02
URL: http://stunden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den där skylten var ju jätte häftig..

Jag är oxå med på FB och har varit det ett tag,och precis när jag började lära mig så ändrade dom på grejerna...

Ha d gott!

2009-08-11 @ 21:40:52
Postat av: Anonym

hej jo detta med facebook.. jag vet inte om jag är med enns,, eller om jag vill gå med ska fundera på det,! Har inte kikat så mycket på din blogg ;-( nu "FLÅT" men ögnade lite att du piffat upp piffat upp pizzan´med kantareller!Oj vad sugen jag blev på min egen helgjorda kantarell pizza ! Kan tänka mig att du plockat tonvis med kantareller, hade turen att få ett par liter,,,men jag vill ju ut själv och plocka men ingen har förbarmat sig över mig att köra mig till skogen :-( kram på dig nu

2009-08-13 @ 19:37:38
Postat av: gunsan

jag skrev der översta

2009-08-13 @ 19:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0