Fotogalleri!

Jaha ja.....nu är jag här igen med lite foton!

Jag var till stan och handlade lite inför påsken under veckan, vi
får ju besök av I med sin familj .....hon är vegetarian och små-
sessorna ska förstås ha sin favoritmat såååå.....
I af så kikade jag in en snabbis på loppisen oxå och det var tur, för
titta här vad jag hittade.....:))



En vas, en ljuslykta och en målad skål, i det blekgröna glas som jag är så
förtjust i......härligt!!

I går skulle vi på kalas....bror G:s dotter S fyllde 18 år.
Tyvärr missade jag det pga att magen blev helt i olag, hade jätteont och
kräktes ......hoppas det var vanlig magsjuka och inte njurarna som spökade
igen! Det kändes lite som om det var grus som passerade....:((
Jag bad Anders ta kort på födelsedagsbarnet:



Kan inte fatta att hon blivit så stor....visst är hon fin?!

I dag mår jag bra igen.....ja, nästan iaf.....och har varit ute en del.
Det är inte så varmt som man tror när man sitter inne och tittar ut minsann
.....det blåser lte kallt och det är bara ca  +8-9 grader.
Jag traskade runt lite här omkring och kollade på vårtecken, sen satt jag
ute och drack kaffe....fick påhälsning av Mamma Mu oxå.
Vem det är?
Jo, vår vildkatt (döpt av Ante för 8 år sen)!



Hon har bott här i uthusen i närmare 10 år nu....hennes mamma kom hit och
lämnade av henne + hennes gula bror, när de var små kattungar.
Jag var ju bara tvungen att mata dem eller hur?
Brodern, döpt till Findus, flyttade till annat ställe efter några år...men Mamma Mu
är kvar och får 1-2 kattungar varje år. Konstigt nog får hon bara gul/röda
hankatter, som ger sig av när de blir vuxna.....mamman kanske jagar bort dem?
Det syns inte så bra på kortet, men hon är spräcklig i gult, brunt och svart och
har en vit strimma på nosen.....inte särskilt vacker men jag är ändå väldigt
förtjust i henne.....



Och här är vår lilla stuga, knappt vaken efter vintersömnen....:))
Ser ut som om jag inte har några gardiner i köksfönstret, men det beror på att det
är svarta bambujalusier där.....
Om ca en månad kommer det att se roligare ut, när jag fått ut en massa krukor med
blommor av olika sorter.....nja, kanske dröjer det liiite längre.
Återkommer med kort då.

I morgon ska jag och Anders ut med Andreas o Maries grabbar..det blir nog
till en lekpark skulle jag tro. Foto och rapport kommer senare.....
Ha en skön fredagkväll/ kramar



Kommentarer
Postat av: Hilkka

Trevlig läsning, fina bilder :) kram

2009-04-04 @ 16:11:48
Postat av: Ia

Tack Hilkka....hoppas allt är bra med dig?!

Kram

2009-04-04 @ 17:37:21
Postat av: gunsan

kattan är ju så kallad sköldpaddstecknad, och det är bara honorna som kan få 3 färger! det är något genetiskt.. Jo hon jagar nog bort sina kids,, hon vet ju att hon har det bra hos dig mat och allt. vill väl inte dela med sig,, kram p dig

2009-04-17 @ 09:38:14
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0