Barnbarnsdag!

Ja, idag tog vi med de små trollen Josef och Elias på en promenad.
Här bor de med pappa A och mamma M:



Först gick vi till en lekpark som ligger rätt nära deras hus, men där var det direkt
livsfarligt enligt min mening.....rutchkanan var så hög att jag inte nådde upp att
hålla i pojkarna.
Och när Elias satte sig bakom Josef och knuffade iväg honom.....och sen åkte
själv direkt efteråt, men påföljd att han nästan föll ur....då fick jag NOG!!!!


Så här såg det ut....fin lekpark men jag hade inte nerver till att stanna kvar där!


Vi gick istället till en lekpark där vi varit tidigare med killarna.

Där finns en "hiss" där man kan dra upp kottar tex, och J är helt fascinerad av

denna:




Sen fikade vi i solen:



Elias ville helst ha händerna fulla med kanelbullar....:))
Plötsligt kom pappa o mamma dit och kollade om vi skötte oss som barnvakter!
Pojkarna blev väldigt bekymrade när de åkte igen (hem för att vila efter hotellunchen),
de tänkte nog inte på att de var med oss och skulle åka i kärrorna hem....

När jag sade att vi skulle gå och titta på fåglar, blev J så ivrig att han själv kröp
upp i sulkyn och försökte sätta fast selen...med påföljd att han klämde finget och
det gjorde jätteont!!!!
Som tur var hade farmor pingvinplåster i väskan..och då blev det bättre.
Det fanns MASSOR med änder vid älven....de gillade verkligen kanelbullar och
en and nafsade J i fingrarna när han hade bullrester på dem...:)))
Elias skrek "heeeej" och höjde handen mot alla fåglar han såg.



Sen gick vi hemåt men det tog sin tid, eftersom vi var tvugna att kolla på diverse
saker....:))
Titta vad fina bänkar vi har i Säffle....jag TROR att det är en kvinnlig konstnär som
målat bänkar på olika ställen i stan...jättefint!!



Det finns många olika motiv, ska nog se om jag kan fota flera så småningom.

Ja, det var vår dag med småglyttarna....såååå härligt...farfar o farmors små
älsklingar!!!
En liten rolig grej var, att Josef hade alla tuttarna i sin mössa....:)))
Men nu är vi rätt trötta i benen och det blir tv resten av kvällen.

kramar


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Vilken härlig dag ni verkar ha haft..!! :)

Hur blir det på påsk? Blir det hos er som vanligt? Tid? Kommer Isa med fam. också? Raketer? Var köper man raketer isf?

Hej svejs! Imorn är det hockey... och ppå onsdag mä...!! Jag år på plats i LLA båda dagarna.... Tjohooo!!!

2009-04-06 @ 19:39:58
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: Ia

Ja, det var verkligen en härlig dag...:)

Det blir här hos oss på lördag som vanligt.

Kanske vid halv 8-tiden??

Isabell med familj kommer.....kul!

Raketer ja.....de har väl brukat ha på Karlstadvägen, mitt emot där Konsum närköpet var förr.....

Ses på lördag....kramar

2009-04-06 @ 22:49:14
Postat av: Marina

Ser inte korten :-(

2009-04-07 @ 21:55:54
Postat av: Kerstin

Oj, har det blivit en till liten! Vad kul, grattis!

Kul bänk! Glad Påsk!

2009-04-07 @ 23:42:23
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Ia

Marina: Vad synd!Ibland kan man se korten nästa gång man prövar...hoppas ni är ok! Kram



Kerstin: Javisst, lille Elias kom precis ett år efter Josef....:))

Glad Påsk på dig oxå...kram

2009-04-08 @ 11:13:54
Postat av: eva

vad mysigt ni haft det....

jättefina bänkar har ni.....tack för att man fick se så fina bilder :-)

kram

2009-04-09 @ 09:15:00
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: gunsan

hua vad flickan ser ut, men jag har hört att har man fått vattenkoppor ordentligt så behöver man inte oroa sig i framtiden. Jag fick vattenkoppor när jag väntade min stora flicka.. 17 år sedan, och va sjuk jag var :-( men ser även att du har haft det trevligt i påsk,,, mega kramar Gunsan

2009-04-16 @ 13:52:37
Postat av: gunsan

hua vad flickan ser ut, men jag har hört att har man fått vattenkoppor ordentligt så behöver man inte oroa sig i framtiden. Jag fick vattenkoppor när jag väntade min stora flicka.. 17 år sedan, och va sjuk jag var :-( men ser även att du har haft det trevligt i påsk,,, mega kramar Gunsan

2009-04-16 @ 13:54:00
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0