Ojojoj....

....vad trött jag är!!!!
Tog en sväng till svampskogen och tänkte väl stanna ett par timmar.
MEN på hemvägen beslöt jag kolla på ett annat ställle...en dikeskant
vid ett gärde. Där fanns det kantareller alltså, jag plockade o plockade
men hittade hela tiden mera! Kunde ju inte gå ifrån dem heller....
Till sist höll jag på att halka ner i ett stort vattenfyllt dike, eftersom
benen darrade och jag hade inga krafter kvar. Var tvungen att lämna
massor med svamp....(((...måste gå dit igen snart.
Jag trodde nog att jag orkade mer än jag gjorde.....har varit helt slut hela
em och kvällen....ryggen, höfterna och fötterna.....
Sen delade vi ut skörden....Henke o Carina fick en del o sen tog jag med
en del till Andreas, som fyller 36 idag...o sen har jag lika mkt kvar här hemma.
Ca 5 kg blev det totalt......

Just det ja....Ea fyllde 36 idag....vad säger det om mig då???
Jo, att jag är GAMMAL...:((((
Å andra sidan sägs det ju, att man inte är äldre än man känner sig.
Ja, då är jag väl ca 30 då...men en hemskt skraltig 30-åring...:)))
Även om utsidan är skrynklig så är insidan ung, äventyrlig och pigg!!
Jag får en liten chock varje gång jag ser mig i spegeln....DÄR ÄR JU
MAMMA!!!!!!
Huuuu, vad hemskt...men det sägs ju att man vet hur man bir som gammal
om man tittat på sin mamma...tja, värre kunde det ju vara...kunde ju vara
som svärmor oxå. Näääää, det var taskigt...:)))
Men visst var min mamma härlig....ni som kände henne????
Hon dog fullt frisk, hade humorn kvar, pigg o glad...lite galen kanske???
Sämre förebild kan man ha.....

För att övergå till ngt helt annat...tror ni att Tito Beltran är oskyldig???
Tror inte jag......
Vissa sk " kändisar" tror visst att de ska bedömas efter en särskild
skala....när det gäller lagöverträdelser.
Har inte männen lärt sig än, att ett "nej" är ett NEJ...även om tjejen är full,
lättklädd eller minderårig????
Hur kan det vara tjejens fel, om hon har kortkort eller andra sexiga kläder
....är det= fritt fram???!!!
Tyvärr tror jag att många killar/män anser det...tjejerna "ber om" det.
Om tjejen blir väldtagen eller utnyttjad så är hon ändå en "hora" eller
"slinka"....och killen är en "tjur" eller en "He-man"...vad förb----d jag blir!!!!

I morgon blir det fest...Putte har fyllt 30 o bjuder på fint kalas...ska bli kul!
Johan ska sjunga o spela...där har ni en kille som skulle slagit knock-out på
idol-juryn...vilken röst!!!!
Hoppas han sjunger "Halleluja" för mig...:))))
Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Nu har vi sôvit gôtt inatt allihopa. Tack för svampen, nu har vi för ett helt år framöver tror jag...

2008-09-13 @ 09:13:13
URL: http://www.familjenekstrom.com
Postat av: Gunsan

oj nu har hjag massor att läsa! jo jontes mamma blev eld och lågor när hon fick höra att du hade en blogg.. Är det okey om jag ger henne adressen??? kramisar på dig

2008-09-14 @ 13:33:00
Postat av: gunsan

ville bara säga att min lill tjej va med xet igår och plockade trattisar,,, och hon hade plockat minst 5 liter :-0 så jag hade lite att göra igår em ,,, men visst är det roligt men skog och svampturer,,,

2008-09-14 @ 13:36:13
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0