Ny tragedi i Finland!

Nu har det hänt igen....en ung kille skjuter och dödar flera av sina
skolkamrater! Varför??
Själv hade han skrivit att han hatade den mänskliga rasen och att
lösningen var ett vapen....men var kommer detta hat ifrån?
En psykolog hävdar att dessa våldsamma unga vill bli "sedda",
att de känner sig utstötta osv.
Möjligt, men jag köper inte den förklaringen helt och hållet.
En normal person i 20-åldern inser nog, att våld inte löser något
alls....det fordras en brist, eller en störning av något slag, för att
en sån handling ska ses som en lösning.
Dessutom verkar det väldigt omoget och tja sjukt, att se sig själv
som en sorts hjälte som strider ensam mot "kavalleriet".......
Jag tror alltså, att det fattas betydligt mer i deras psyken än att
de inte är "sedda"......
Frågan är ju då vad som ska göras för att stoppa dessa undomar.
Kan de fångas upp på ett tidigt stadium och kan de botas???
Svåra frågor och JAG har definitivt inga svar....men jag har heller inget
medlidande till övers för dessa mördare...tyvärr!!

Mina tankar går till de döda ungdomarnas familjer...och även till
förövarens familj....


Kommentarer
Postat av: Lisa Clettborn

ja, det är tragiskt....

2008-09-24 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0