Marten...

Jaha, nu är det dags för "Marten" igen!
När jag var liten, var det en utav årets stora begivenheter....det fanns
varken tv, dataspel eller filmer....inte var man särskilt kräsen när det
gällde underhållning inte.
Mamma köpte nya vinterjackor och vi fick ha dem för första gången
just på Marten....vad fin man kände sig!
Marknadskarameller skulle det köpas förstås, jag minns bäst några
rosa som smakade mint...inte särskilt goda men det hörde till.
Sen skulle man ju ha en stor klubba också, de var verkligen jättestora
och fanns i olika färger och smaker. Vi köpte oxå nån sorts slickepinne
som var inslagen i papper, den såg ut som en strut.....
Vi måste väl ha åkt karusell oxå men det kommer jag faktiskt inte ihåg.
Sockervadd var mums, det älskar jag än idag....:)))
Man fick akta sig, för stora grabbar stal ofta en näve när de sprang förbi
minns jag.
Numera åker jag inte ens ner till stan och tittar.
Det finns så mkt annat att roa sig med, så Marten känns inte så
nödvändig längre....man kanske ska vara barn för att kunna uppskatta
den riktigt?
Ante ska för första gången få gå med kompisar, han känner sig nog rätt
stor nu och vill  inte gå med pappa  längre...:))
Jag ska köra honom ner till stan och se till att han träffar kompisarna
innan jag lämnar honom där.
Nu ska jag kolla lite på andra bloggar.....

Kommentarer
Postat av: Åsa Clettborn

Ja, visst känns det som om mârten var bättre förr... Det enda vi köpte var godis till barna. I morn ska vi gå på tivolit. Det kostar ju 40 kr /biljett fredag och lördag. Halva priset på söndag. En del pengar att spara... Tack för påsen på dörren! Smask!

2008-09-27 @ 19:14:00
URL: http://englamarkochmioapplen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0