Änglar och rosor...

  

Här ser ni ängeln Zara-Li, som jag köpt av min nätvän Lena, hon gör dem
själv och skänker en slant till Cancerfonden för varje ängel hon säljer
.....visst är den underbar?!
Ska ge den till min kompis S när hon fyller år....TACK än en gång Lena!

Den fina rosenbuketten fick jag av min lille gubbe häromdagen, när vi hade
varit förlovade i 39 år.....ett halvt liv....fina år för det mesta, med små
"krusningar" på ytan ibland....:))
TACK till dig oxå Älsklingen!

Vi är fortfarande hemskt förkylda.....usch!
Så snart vi träffar Litslena-barnbarnen så får vi en ny förkylning, de är
alltid snuviga stackarna.
Det finns andra som råkar ännu mera illa ut.....tex min systerdotters sambo,
han har sågat sig i knät....fick sy ett sår på ca 10 cm....huuu!
Eller en annan systerdotters lille bebis, 3 veckor gammal, som fått inklämt
brock i pungen och ska opereras i Örebro under veckan...lille pysen!

Jag hittade några gamla vykort i en låda efter mamma, de är från ca 1920
.....från Värmlandsbro, vattentornet i Säffle, kanalen och en gård i närheten.
Jättefina är de, har ramat in dem och satt på väggen i hallen....ska ta kort på
dem sen och lägga in.

Nu får ni alla ha en fin nyårshelg....och vi får hoppas att det nya året blir ett
riktigt bra år.....särskilt när det gäller hälsan....men lite mera pengar skulle ju
heller inte skada förstås....:)
Kramar

Kommentarer
Postat av: Elle

Tack för komentaren i min blogg...också jag önskar Dej o DinFam. ett RIKRIGT GOTT NYTT ÅR!! En varm kram från mej och MJAUUUUU!!! från Otto o Åskar

2008-12-30 @ 15:47:49
URL: http://metrobloggen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hallå vännen..Var tvungen att skratta lite när jag läste att du skrev LitsLena osv.:Min morbror som numer bor i Australien kallade ALLTID mig för Litslena när jag var liten..haha..Hade ingen aning om att det fanns nåt som verkligen hette detsamma..fniss..Fina kort på ängel och rosor..och grattis till alla åren..Kram Lena

2009-01-01 @ 18:28:09
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej! Finns foto ute på JJ's lilla skada på min sida nu..

Ha't bra! Kram

2009-01-09 @ 22:12:53
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: Åsa

Hej! Det ligger kort på JJ's lilla skada på min sida nu....

Ha't bra! Kram

2009-01-09 @ 22:13:54
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0