Rallycrosshelg i Höljes!

Helgen tillbringade vi på en SM-tävling rallycross i Höljes, Henke skulle vara mekaniker
åt en kompis...så vi tog husbilen och hängde med :).
Vi kom dit på fredag vid 17-tiden, träningen började vid 18 så Gubben gick ner till banan för 
att titta och H gick iväg för att hjälpa till med kompisens bil.
 
Själv strosade jag runt och kollade in omgivningarna. Det är väldigt vacker natur runt motorbanan
och jag tog en del fina kort:
 
 
Så här stod vi...som ni ser låg det fortfarande en del snö där.
 
 
Den här "gubben" stod och gapade efter mat just bredvid vår plats ;)
 
 
Sten finns det gott om i Höljes!
 
 
Vår husbil längst till vänster, det var ingen större trängsel...
 
 
 
 
 
Ser ni skräcködlan som står på lur?
 
 
 
Senare på kvällen blev det grillning och mys:
 
 
 
 
Karlarna gick ner i depån för att kolla på alla häftiga bilar, medan jag valde att stanna i husbilen :)
 
 
Tyvärr blev natten ganska kall och jag frös hiskeligt, men på lördagen vaknade vi till strålande
sol och värme!
Mot all förmodan tillbringade oxå jag hela dagen på publikläktaren....spännande värre var det :)
Det gick rätt bra för Per Scott, vars bli H hjälpte till med...en heatseger blev det men tyvärr ingen
finalplats.
 
 
Lite suddig bild på Pers körning...
 
 
Fullt upp mellan heaten :)
 
 
 
 
 
Det fanns en del som hade stora resurser...:)
 
Sen blev det umgänge på kvällen igen....nu hade det blivit riktigt varmt o skönt så vi satt ute
och njöt ganska länge:
 
 
 
På söndagen stannade jag vid husbilen pga ett strulande knä (som dagen före hade skickat mig nästan i famnen på en okänd, överförfriskad , men mkt trevlig karl...haha). Allergin var oxå jobbig,men jag hade
mysigt med en bok och med att kolla på folk :)
 
Vi var väldigt nöjda med helgen, men rätt slitna när vi kom hem...kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0