Kvällstävling i Storfors!

Förra helgen satt Anton, Anders och jag och kollade vilka folkracetävlingar som
fanns framöver....och jag tyckte vi skulle åka till Storfors eftersom vi aldrig
tävlat där. Alla gillade förslaget och först när vi redan anmält oss fick jag se
att det var en kvällstävling....lite ovant men riktigt mysigt :)
 
 
Depån var sannerligen inte stor...och det var heller ine banan...Ante jämförde den med en gocartbana ;)
Knirklig med en massa tvära svängar som inte riktigt passade en stor Volvo!
 
I första heatet "korkade" bilen (för lågt varvtal tror jag det betyder) men han kom iaf in på en 3:e plats!
I andra heatet blev han tvåa och i tredje heatet körde han jättebra och vann!
 
 
...och då ser man så ut så här....;)
 
Han gick in i A-finalen som trea, men blev tyvärr inblandad i en startsmäll...med punka och
diverse saker som lossnade som följd :(
Han tog sig iaf runt banan och en 6:eplats i en A-final är ju inte fy skam!!
 
 
Duktiga Ante....:)
 
...och så några bilder tagna under kvällen:
 
 
 
 
 
 
Måste ju visa hur den fiiina bilen såg ut efteråt oxå:
 
 
Pokal blev det:
 
 
Det var många som körde sönder sina bilar och sätten att lasta dem efteråt var flera :
 
 
;)
 
Det var en mysig kväll, vädret var ju fint oxå även om det blåste rätt kallt!
Nu väntar tävling i Årjäng om två veckor :)
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0