Putin!

Jag brukar inte skriva om politik...men jag är orolig för vad som händer i Ukraina/Krim/Ryssland!
Vad vill Putin ha nästa gång? Nöjer han sig med Krim eller vill han ha mera?
 
 
Nu blev ju detta en oblodig aktion, men valet blev  en parodi....för Ryssland eller för Ryssland!
Det kan mkt väl hända att majoriteten av Krims befolkning vill tillhöra Ryssland, eftersom det trots allt
bor många ryssar där (med släktingar och band till Ryssland).....men det fanns inget alternativ för de 
som vill fortsätta höra till Ukraina!
Putin påstår att han ville skydda de ryssar som bor på Krim, men enligt alla källor fanns det ingen hotbild
alls mot dessa.....svepskäl och ridåer anser jag iaf!!
Ryska militära elitstyrkor finns lite överallt på Krim, människor för/emot Ryssland drabbar samman både här o där...dödsoffer har redan krävts....jag är rädd att det inte är slut med detta....
Hoppas verkligen att jag har fel...och rätta mig gärna om jag fått ngt om bakfoten...men jag känner
dåliga vibbar...:(
Nu vet jag att Ukraina inte har varit felfritt heller, nazister i styrelsen osv...det är komplicerat och jag har
inte läst allt som skrivits.
Min känsla just nu är iaf att Putin inte går att lita på......kommer att tänka på hur Hitler fick folket med sig
efter att de blivit så tillintetgjorda efter 1:a Världskriget, genom att få landet/fosterlandskänslan att blomstra 
igen. Ryssland har ju inte varit särskilt framstående de sista åren, kanske Putin vill återupprätta det "forna Rysslan"?? 
Brrrr, hoppas jag har fel...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0