Varg och lodjur!

Hejsan, nu blev ni allt snopna att jag skriver så snart igen....:)
Har en del bilder jag vill visa, så då blir det en uppdatering.

Det är så spännande, vi har både varg och lodjur här just nu!
Bror G har sett lodjursspår och kompisen S mötte ett när hon tog
en sparktur häromdagen. Vargen har blivit sedd ca 2 km härifrån
och jag hoppas på att få se den själv oxå.
Jag vet inte om jag är väldigt dum, men jag är inte ett dugg rädd
för någondera....tror inte att de är farliga för människan...men om
vargar kommer i flock blir det kanske en annan sak.
Fast man vet inte, jag kanske faller ihop som en blöt fläck av skräck,
om jag möter en varg....:)

Jag tog en lååång promenad i går (och det känns i höfterna idag), men
hittade inget fint att plåta....däremot detta:



Inte så fint va?
Och där blir de stående i evinnerliga tider om ingen forslar bort dem...:(

På kvällen blev det myyys:



Lökgratäng , istället för potatisdito.....det var jättemumsigt...kan
rekommenderas!

I dag åkte vi till Karlstad för att köpa delar till bilen, men det lägger jag
inte ut några bilder på....så tråkigt så...:(
Jag besökte ju min älskade loppis under tiden:



Tröja till Ante, en laddning pocketböcker och en viiit dam...!
Att jag skrivetr "viiit" har sin särskilda historia. När barnbarnen Ante
och Freja var små, lekte de ofta att de var små tigerungar...viiita...:)

Lunch åt vi på Bergvik...världens godaste räksallad...jag lovar:



Nänä, jag åt inte brödet...förbjudet!

Fick tag på en söt kofta på rea oxå:




Det är alltid svårt att ta kort på svarta plagg, men den är söt tycker jag.
Den SKA vara längre framtill....:)

Ett foto som jag tog på vägen:



Det är lite långt ifrån, men det är skotsk höglandsboskap, som finns
vid Vänern!

Ha en bra kväll...kram


Kommentarer
Postat av: Henke

Vart stod tankarna? Kan inte komma ihåg att jag sett dom.

2011-01-29 @ 21:39:58
Postat av: Anonym

Henke: På vägen mot Godås....där går/åker man inte så ofta...kram!

2011-01-29 @ 23:41:41
Postat av: Anonym

Måste bara testa räksalladen när jag ska till bergvik på onsdag, ser jätte smaskig ut ju! Bergvik-restaurangen eller?

2011-01-31 @ 11:15:53
Postat av: Linda-Marie

bra att man skriver vem man är kanske... ; )

2011-01-31 @ 11:16:31
Postat av: Marie

Lodjur är himla fina (och stora som du sa) Jag och A. mötte ju två stycken nere i Dalsland. Bägge undrade först vad i helsike det var :))

2011-01-31 @ 16:17:04
Postat av: Anonym

Ja L-M...det är på vanliga restaurangen där.

Marie: Ja, man tror ju nästan att de ska se ut som katter...fast lite större då...men de är visst ganska mkt större...:)

Kram på er!

2011-01-31 @ 18:49:02
Postat av: Isa

Den där gratängen får du allt bjuda mig på när du kommer på sportlovet :)

2011-02-09 @ 17:15:05
Postat av: Åsa

Har dom där kossorna horn..? ;-)

2011-02-11 @ 17:49:29
Postat av: Anonym

Åsa: eeeh vet inte....det kanske är myskoxar???

Kram

2011-02-11 @ 20:22:14
Postat av: Anonym

Jepp Isa....:))

Puss

2011-02-11 @ 20:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0