Höst

Ja, nu är hösten oåterkallerligt här....vill ha sommaren tillbaka!
Visst har hösten sin tjusning, fina färger, svamp, hög och klar luft osv...men jag
älskar värmen och solen!
På tal om svamp, så har jag bestämt att inte plocka mera pga alla fästingbett jag
fått i år....TIO st....det är rekord...:((
Som tur är har jag aldrig blivit smittad med borrelia eller TBE, men risken ökar förstås ju
flera bett jag får, så nu får det vara nog. De kliar så gräsligt oxå, jag har rivit mig
blodig på benen.

Det var skördefest här på Värmlandsnäs förra helgen och vi åkte runt och kollade
lite på olika stationer. Inte är det så mkt att se egentligen, en massa företag som gör
reklam och så kan man köpa hantverk och närproducerad mat av olika sorter:



Det här var ngt som vi ville pröva, Värmländsk getost....den var god men lite för torr
tyckte vi....

Några loppisar fanns det oxå, så lite saker till barnbarnen blev det....och en liten sagobok
från 1912:



Den liknar inte våra dagars barnböcker precis, den är skriven på vers och är
full av modiga riddare och sköna damer....:)
Den kostade 25 öre på den tiden!

Ute på Ekenäs håller vassen på att ta över hamnen, men ett kort fick jag iaf:



Sen åkte vi Dollarvägen oxå:



För er som inte är härifrån, kan jag berätta att asfalteringen av den lilla vägen har
bekostats av en amerikanare. Han föddes där i trakten och när han var på besök  
blev han förfärad över de dåliga vägarna....och skänkte pengar till en upprustning av
denna lilla grusväg! Antar att han bodde just utefter den....

Folkrace var det under helgen oxå....både Gubben och henke körde i Töcksfors.
Det var ingen bra tävling, men gubben lyckades på ngt sätt ta sig till C-final och fick ännu
en liten "buckla":



Nu ska i rättvisans namn sägas, att konkurrensen inte är "mördande" i hans klass
....det är betydligt tuffare för Henke...men pokal är pokal....:))
Detta var nog sista tävlingen i år för honom, men H kommer att köra en till.
Hoppas han har bättre tur då, han råkade alldeles oförskyllt ut för en massa trassel
denna gång....:(

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oförskyllt? Det var en skittävling...

2010-09-14 @ 18:05:00
Postat av: Anonym

Ja, det var det....men jag ville inte uttrycka mig så grovt....:))

Kram

2010-09-14 @ 18:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0