Dag 6: Min dag!

Dags för ännu en av de 30 dagarna!

För min del började dagen så sent att det fick bli morgonkaffe i bilen:

Till mitt försvar måste sägas, att jag nog inte sov mer än ca tre-fyra timmar totalt
....hade världens mardrömmar!

Först åkte vi in till stan för att hämta släpkärran hos sonen H + hämta ut ett paket.



Min nya baddräkt! Den gamla var så tunnsliten, att tuttarna riskerade att sprätta ut
genom tyget....och man vill ju inte skrämma ihjäl övriga badare....:))
Jag har tidigare alltid skrattat åt dessa baddräkter med kjol, men de passar bra
när jag har mina utslag, de sitter ju mest på låren....

Sen vidare mot Karlstad....det var hemskt väglag, inte plogat och snömodd på vägen
....usch! jag hade hjärtat i halsgropen hela vägen och tjatade nog en del på Gubben
om att köra saktare....:)

Först blev det naturligtvis Loppis....gjorde väl inga stora fynd precis:



Böcker som vanligt, ett dataspel till småpöjkera, en kylskåpsmagnet och en söt liten
ask till bästisens julklapp!

IKEA var nästa anhalt:



Vid entre'n satt en livs, levande Tomte! Jag vågade inte ta ett kort, men A vågade...:)
Där åt vi ett jättegott julbord för 79 kr (om man hade ikeakort)...mums!
Sen handlade vi ett databord, några 2-kronors handdukar, matporslin och en dvd-hylla:



Databordet är inte ihopsatt än, kommer kanske på bild senare.

Nu blir det lugnt resten av kvällen....Dansbandskampen förstås....kanske lite
glögg....en god bok....

Sköt om er...kram

Kommentarer
Postat av: Henke

Låter inge vidare med mardrömmar... Roligt att du uppdaterar. Puss

2010-12-11 @ 20:23:24
Postat av: Anonym

Allt för mina läsare vettu....:)

Puss

2010-12-11 @ 21:12:33
Postat av: Linda-Marie

Jag trodde du gått och köpt dig en superkortkort klänning! Men det var ju en jätte fin baddräkt!

2010-12-12 @ 10:24:35
Postat av: Anonym

L-M. Nää jisses...längesen jag hade så korta klänningar! ca 40 år....:)

kram

2010-12-13 @ 11:19:14
Postat av: Kajsan

Trodde också att du köpt en minikjol! jag läser här varje dag ska du veta, intressant att läsa om din barndom, föräldrar osv. Funderar på att börja blogga jag med, men min barndom var inte lika ljus som din tyvärr, men man kan ju skriva om annat kanske? ha det bra Sylvia...kram kram <3

2010-12-14 @ 11:02:31
Postat av: Anonym

Kajsan: Vad roligt att du läser här....:)

Klart du ska börja blogga, man väljer själv vad man vill skriva om.

Kram

2010-12-14 @ 23:33:30
Postat av: Hilkka

Jag läser inte varje dag, men sen läser jag ikapp vad jag missat förut. Roligt att du bloggar.!!

2010-12-26 @ 09:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0