Glömde...loppisbesöket!

Jag glömde ju berätta om mina loppisfynd härom dagen!
Var och fikade hos syrran B och vi kom på att vi skulle åka till en
loppis.
Här är mina fynd:



En påse med virkgarn
Två "tuppskålar", fina på påsk
Liten svart handväska (ska i Lettlands-paketet)
Tygkasse (oxå lettland)
En trave böcker
Liten telefonbok
Tre små nallar, som ska få olika kläder, hårprydnader och
smycken och sen få flytta hem till flickorna i Enköping...:)

Jag kan tipsa alla om dessa Lettlandspaket, som Hoppets Stjärna
samlar in och själva kör ner med.....om ni är intresserade så gå in på
deras hemsida och kolla.
Vet inte om de lagt in informationen än, men där finns iaf närmare jul
en lista på vad man bör ha i paketen.

Hjälp, nu är klockan väldigt mkt..nattikramar

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vilka fynd !

2009-08-14 @ 09:22:01
Postat av: Ulla

Trevlig helg ...glömde jag säga.

2009-08-14 @ 09:25:16
URL: http://metrobloggen.se/yrselvirr
Postat av: Anonym

Ulla: Trevlig helg på dig oxå...:)

2009-08-14 @ 16:11:19
Postat av: Marie

Behjärtansvärt! Säger man inte så?! :D Lettland, alltså. Snart dags igen... jag samlar också redan för fulla muggar!

2009-08-14 @ 21:01:04
URL: http://www.familjenekstrom.com
Postat av: L

Hej vännen! Har haft dottern hemma så inga bloggar har blivit lästa på några dagar. Du har då rört på Dig både i skogen o på loppis....kul. Hoppas allt är bra med Dig Kramar i massor/L

2009-08-14 @ 21:26:20
URL: http://lillami.wordpress.com
Postat av: Anonym

Marie: Vi är ju de enda i stan som skickar paket, så vi måste ju försöka få med flera...:)

2009-08-14 @ 23:38:28
Postat av: Anonym

L: Ingen panik, vi skriver när vi hinner...:)

Kram

2009-08-14 @ 23:39:45
Postat av: Hilkka

Hej! Bra fynd på loppis. Och så har du varit flitig på svampskogen också.. verkar vara mycket svamp i år?? Plockar du blåbär också? Åker hoppets stjärna från hela Sverige? Fast jag kan ju kolla deras sidor.. Lägg in egna bilder på tävlingen, du har många fina och roliga bilder..

kramar

2009-08-15 @ 11:19:03
URL: http://stunden.blogg.se/
Postat av: Svägerskan Lena

Vad finns det i paketen ni skickar?

2009-08-15 @ 18:56:00
Postat av: Anonym

Hilkka: Ja, det finns mkt svamp...men många som plockaer oxå..så man får springa långt!

Näää, plockar inte blåbär numera, förr gjorde jag det och gjorde sylt o saft, men inte nu.

Ja, man kan skicka paket från hela Sverige till Hoppets Stjärna, sen åker de ner med paketen.

Bussgods brukar sponsra frakten...ca 80 kr....all information finns på Hoppets Stjärnas hemsida.

Kram

2009-08-15 @ 23:23:51
Postat av: Anonym

Lena: Kolla på Hoppets Stjärnas hemsida....där brukar det finnas en lista på vad man ska ha i paketen...fast den kanske inte har kommit ut än.

Det är ju julpaket.

Men det är basmat...tex ris, pasta, socker, gryn, kaffe, te, kakao och köttkonserver....ngn leksak till barnen i familjen....tandborstar, tandkräm, tvål och andra hygienartiklar....skolmaterial (pennor, skrivböcker, pennfodral, sudd eller annat)....de har INGENTING!

Vi och Andreas familj har skickat i flera år nu..kolla på Hoppets stjärnas hemsida så får du se vad de behöver...

Jag skickar alltid två paket, ett till barnfamilj och ett till pensionärer....det blir inte sååå dyrt...ca 250 kr /paket. Man kan skicka pengar tillpaket oxå (det brukar Isa göra).

Ring om du vill höra mera...kram!

2009-08-15 @ 23:32:54
Postat av: gunsan

jag hittar inte dig på face book jag har letat. men nu kan du ju söka på mitt namn för då ska jag komma upp.. kramGunsan

2009-08-18 @ 11:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0