Aktiviteter på en söndag!

Söndagar är absolut veckans värsta dag...precis som barnbarnet F har jag 
söndagsångest :(!
Vet inte riktigt varför, kanske för att helgen är slut och det väntar en lååång
vecka innan fredagen kommer med "helgkänslan"?
Just denna söndag har faktiskt känts riktigt bra, son och sonson kommit och
gått under dagen:
 
 
H städar bland alla däck till både folkrace och rallycross!
 
 
Barnbarnet A vilar sig från jobbet en stund ;)
 
 
Årets folkracebil får ju luftas lite ibland :)
Krävs nog en allmän översikt och makeover innan tävling tror jag!
 
 
Ännu en av våra "maskiner"...fast det är ju bror G:s traktor som blivit stående här hos oss
pga alla skrotbilar som ska lastas på kärran osv...;)
Ser ni det lilla trädet (björk tror jag) som växer i en "låda" På traktorn?
Det råkade hamna där av en slump för flera år sen, det låg lite jord i "lådan" och den lilla 
björken slog rot och började växa.
Om jag vore en diktare eller filosof, så skulle jag skriva om Livets starka kraft,trots dåliga
förutsättningar och mager jord...men eftersom jag inte är det så kikar jag bara beundrande på
det lilla trädet och ler för mig själv ;)!
 
Har i många år tänkt att försöka övervintra sommarens pelargonier, men först i år gjorde jag
ett försök. Läste att man bara skulle vattna ca en gång/månad, men eftersom mina stod på
övervåningen glömde jag bort dem i långa perioder! De fick kanske vatten tre ggr på hela 
vintern. Nu tog jag ner dem och gav dem ny jord. Eftersom jag aldrig gjort detta förr klippte
jag ner dem i tre olika storlekar....få se vilken som överlever :)
 
 
Tog oxå en runda runt tomten för att ev hitta några vårtecken:
 
 
Tömde en kruka med vissnade påskliljor bland träden för flera år sen....nu hade det kommit upp
pyttesmå blommor bland fjolårslöven :)!
 
 
...och så har dessa små blommor börjat komma upp bakom garaget....scilla kanske?
Jag har inte planterat dem, de har troligen följt med jord från andra ställen.
 
Avslutar med en bild från gårdagen träning  med rallycrossbilen i Arvika...i depån...
 
 
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0