Folkrace på Krokstadbanan!

Jaha, hemmatävling för son + sonson...:)
Vi åkte ut redan på fredagkvällen för att besikta bilen och även sova över 
i husbilen. Både sonen H och barnbarnet A beslöt att oxå sova över, för att kunna
kolla alla aktivitet på banan under kvällen och kanske kunna sova lite längre på
morgonen.
Efter besiktningen drog barnbarnet iväg för att umgås med sitt kompisgäng, men 
lovade dyka upp framåt midnatt.
Plötsligt vägrade folkracebilen starta, batteriet stendött...laddade inte:
 
Blev till att stå under huven för gubbe och son....sonen fick åka hem till oss och skruva loss
en generator från en bil som står i skjulet hemma, men så småningom funkade det bra och vi hade
en mysig kväll med grillning och massa tjöt....;)
Barnbarnet H dök upp runt midnatt och vi hoppade under täckena!
 
Som vanligt dök flera av familjen/släkten upp för att heja fram våra förare:
 
 
 
 
Ante skötte sig bra som vanligt...3:a, 2:a och 2:a....vilket betydde B-final...:)
Sonen H tog sig tyvärr inte till final, men konkurrensen är ju väldigt hård i seniorklassen.
Han var ändå nöjd med sin tävling....
 
 
I finalen blev tyvärr Ante påkörd och trängd av banan,tog sig ett litet gyttjebad med bilen och slutade
som 4:a...ett helt godkänt resultat och ännu en pokal:
 
 
En av juniorerna gjorde en riktig vurpa med sin bil och fick föras till sjukhus, men som tur var klarade
han sig utan skador:
 
 
Inte mkt kvar av den bilen inte....:(
 
De övriga av "våra" ungdomar körde oxå jättebra...Jesper, Malin och Andreas...men pga viss otur så
blev det inga finaler.
 
Ja, så var då tävlingen slut och vi skulle åka hem....men nycklarna till Antes traktor...vart hade de
tagit vägen?
Hmmm, vi letade i alla skåp i husbilen, i alla jackor och byxor, under husbilen, i soppåsen...i alla jackor
och byxor, bredvid traktorn, rev fram alla sägkläder och skakade dem...i alla fickor (för typ 10:e ggn)...men
inga nycklar!! 
Till sist fick vi lämna traktorn där och åka hem, sopsäcken tog vi med för att gå igenom hemma.
Efter mat o dusch beslöt jag att gå igenom alla kläder igen....och SE...i min fleccejacka låg de inkilade
i ett hörn på fickan *skäms*!!
 
 
Detta är våra husbilsnycklar, som jag trodde att jag lagt i fickan....men tog i stället traktornycklarna som
låg bredvid. När jag sen såg husbilsnycklarna på bänken så trodde jag att jag lagt dem där och kollade
aldrig i fickan.
Ja jisses, vi var inte hemma förrän vid 21-tiden....helt slut....;)
 
Mår förresten inte så bra just nu, ska bespara er detaljerna.....men jag går på halvfart för att försöka
samla krafter till sommarens övriga folkracetävlingar....:)
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0