Geocaching, Enköpingsbesök och spökfest!

Det har varit en innehållsrik vecka för min del...stackars Gubben har
jobbat både helg och kvällar, eftersom det varit "stopp" på hans jobb
för reparationer.

Förra helgen, på söndag, fick jag hänga med sonen A och hans familj
på lite geocachingbestyr....en av lådorna i "deras" skattgömmor hade
gått sönder och behövde bytas. Liiite fusk blev det, då vi besökte alla
deras fyra gömmor i Dalsland och jag passade på att "logga" dem:



En av platserna var en gammal avrättningsplats i Tösse...precis invid 45.an,
har passerat där tusentals ggr under mitt liv...men aldrig lagt märke till denna!!
(Skattgömmorna ska helst ligga vid ngn intressant plats).

Ett annat ställe var de gamla gruvorna vid Stora Strand:



Här fick jag skicka ner son+sonsöner för att hämta skatten vågade
inte klättra ner på en hal och brant stig.....

dagen efter åkte jag till Enköping för att träffa dottern I och hennes familj
...fick sällskap av barnbarnet A oxå, som hade höstlov och ville följa med.
Vi hade en härligt hemsk Halloween:



Saga och Anton ....:)



Freja som Frankensteins brud...hemsk och vacker...kolla speciellt in de
vissna "blommorna"!

God mat, spökjakt, spökhistorier och modevisning blev det oxå:



Vacker som en dag....:)



Största och minsta barnbarnet kom väldigt bra överens....Ante var
en bra barnvakt....:)



Lille Herman i bokhyllan....:)



Livan ville inte klä ut sig eller vara med på kort, men här lyckades
jag iaf få henne på bild!

Och till sist...ikväll hade vi spökfest för barnbarnen Josef och Elias!
Vi började med en spökjakt utomhus, spöken hängde o vajade i träden
och ett hemskt monster jagade oss överallt....:o!!
Sen åt vi grön spagetti och avklippte häxfingrar:



Det var riktigt gott, men pojkarna tyckte det verkade lite väääl
kusligt, så de åt inte så mkt....;)
Josef sade : "Jag tror att vi blir mätta på godiset"!

Och godis blev det ju:



Scoobydoo-film var ju ett "måste"...och då kom det en läskig typ
på fönstret...samma monster som jagat oss hela kvällen:



Huuu...det skreks mkt denna kväll....;)

Några typiska "Eliassamtal" blev det förstås oxå:

- Farmor, kan en noshörning riva ert hus?
- Hmmm, jag vet inte...vad tror du?
-Ett litet hus kan han riva, så han kan flytta på ert hus.
-Ok vart tror du han flyttar det då?
-Till soptippen....fånigt va?!!

och så skrattade han glatt....jag älskar de här små samtalen med honom!
Man förstår att det finns mkt mera mellan himmel och jord än man tänker
på....;))

På återsee'nde...kramar

Kommentarer
Postat av: Marie

:)) Dom/ni hade roligt förstår jag ;)

2011-11-05 @ 00:27:16
Postat av: Hilkka

Jag skulle bli jätteglad att höra flera såna samtal.. skrattade gott här... han är så goo, Elias :)

2011-11-06 @ 21:31:57
Postat av: Anonym

Ja M, vi hade trevligt....:)!

Hilkka, jag ska försöka komma ihåg att berätta mera om våra samtal...:)

2011-11-07 @ 11:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0