Smånotiser!

Dags att uppdatera lite, men det blir visst fler och fler bilder....och desto
mindre text:




Vi har grillat rätt mkt i år (inte de senaste dagarna förstås) och detta är
min favorit just nu.....olika rotfrukter + lök i folie med köttfärsspett...mmm!



På 1:a maj var vi ute och "majade" med Andreas familj+ M:s pappa B
.....vi tillbringade ett par timmar vid en gammal gård i Dalsland som
hette Petersburg. Här ser ni en stock från ett känt gammal träd, några vägstenar
och nån kvarngrej....:)



Här är själva stugan, där "Döve-Petter" och sen hans son och sondotter
bodde. Smågrabbarna fick syn på en plastkasse med en tomte på, som
hängde på en stol inne i stugan....så de är övertygade om att detta är Tomtens
stuga....:))



Det var svinkallt, vi befann oss rätt högt uppe och det kom t.o.m. några
snöflingor när vi åkte därifrån! Jag satt i solväggen, påpälsad med vinterjacka
och pannband......bara latade mig och blev uppassad....



J och E hittade en gammal jordkällare som måste undersökas närmare
....hann iaf få ett kort innan de gick på upptäcksfärd inuti....)



Senare under året är inte maskrosor så poppis, men just nu njuter man
av att se dem...."små solar i gräset" som Carl-Anton sjöng....:)



Och här är "min"fina lilla skogsbäck....nu börjar de gula blommorna
(heter de kabbeleka?) att blomma!



Det var väl allt för idag.....sköt om er själva ....kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0