Geocatching!

Tror jag har fått en ny hobby...GEOCATCHING heter den....en modern form av skattletning!
Fick följa med sonen A och hans familj häromdagen och testa:




Elias hittade första skatten i en bergsskreva....sen tog jag och grabbarna varsin
sak....J en pennvässare, E en peng och jag ett liiiitet troll. Man får ta en  eller
flera saker men måste alltid lägga i motsvarade antal saker själv......vi hade
med oss flera småsaker att byta med.

Sonen A svarade för dagens starkaste prestation....han klättrade 100 m upp på
ett brant berg och lyckades oxå hitta skatten...bravo!



På väg mot ännu en skattgömma....

I dag besöt jag och gubben att försöka själva, hade skrivit ut papper på
flera skattgömmor och så skrev vi in siffrorna på gps:en. Nu visste vi iofs vart vi
skulle för det var A och M som hade gömt den, men vi ville testa hur allt funkade.
Här hamnade vi:



Den gamla borgruinen i Segmon....lådorna ska helst gömmas vid något form
av sevärdhet. Visar inte exakt VAR den fanns ifall ngn vill pröva lyckan själv....:)
Sen prövade vi ett ställe till men där var det turister och de undrade nog vad vi
var för tokar....så vi vågade inte kolla så länge....ska återvända dit en annan dag.
som Andreas säger, så är det en fråga om prestige....;)

Efter vägen var det ett stort bärgningspådrag med poliser och utrustning:



En långtradare hade vält ner i diket!

Nu till ngt helt annat....jag kom igång sent med svampplockandet i år.
Har bara varit ute en enda gång och här ser ni resultatet:



Ha en fortsatt skön kväll..kram

Kommentarer
Postat av: Marie

:)

2011-07-28 @ 18:58:56
Postat av: Anonym

Just det Marie....;)kram!

2011-07-28 @ 19:19:12
Postat av: Andreas

:P

2011-07-28 @ 19:45:42
Postat av: Anonym

Hur känns benen idag Ea...;)? Kram

2011-07-28 @ 19:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0