Stora rubriker!

Jag skriver inte ofta om händelser i världen.....stora eller små...men det
betyder inte att jag inte reagerar på allt som händer! Jag vill att min blogg ska vara
som en dagbok....kanske mina barnbarn tycker det är roligt att läsa den en dag.
MEN ibland kan jag inte låta bli att kommentera vissa "nyheter"....en del är viktiga,
tankeväckande och ibland skrämmande! Andra är löjliga, ovidkommande och totalt
ointressanta....



Breivik, den norske psykopaten och massmördaren, säger att han tappat
livslusten i fängelset eftersom han är isolerad ....jag menar...who cares liksom?!!
Han har mördat över 70 människor med berått mod...vem tycker synd om honom?
Jag är emot dödsstraff, men det är svårt att INTE önska det för honom...fast det
är självklart att han är helt galen och kanske inte ens är ansvarig för sina handlingar.
Ingenting kan återge hans offer livet igen....jag är full av beundran över hur offrens
föräldrar och hela Norges folk håller samman och vägrar ge efter för våldet....hur de
istället kämpar för fred och kärlek!

Sen läser man att svenske kungen o Silvia inte blev igenkända på en krog i Tyskland...
de fick äta pizza eller hur det nu var:



Jag undrar bara, var finns förnuftet och insikten i vad som är viktigt här i
världen?? Pizza är ju smaskens för övrigt...;)

Och hur går det för Ghaddafi (eller Khadaffi som det stavas ibland)?
Är det kanske viktigare vem som blir programledare för Allsången på Skansen efter
Zelmerlöf??

*Suckar* men skickar kramar....!


Kommentarer
Postat av: Hilkka

Jag läste idag att Breivik har fått kärleksbrev från kvinnor till fängelset. Jag vet inte om man kan tro vad man läser eller finns det verkligen kvinnor som faller för monstret???

Jag tycker om att läsa din blogg, särskilt när du skriver om dom 2 söta pojkarna ;)

2011-08-30 @ 19:56:59
Postat av: Anonym

Tack för att du skriver en rad när du kikar in....nästan ingen annan som gör det....)

Jo, tydligen finns det kvinnor som tänder på dessa monster, en del gifter sig t.o.m. med dem i fängelset....har sett program på tv om detta....helt skruvat tycker man...:(

Kram Sylvia

2011-09-01 @ 09:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0