Skogstur....

Eftersom jag mått så bra så sistone, beslöt jag mig för en lite längre skogstur idag....tanken
var förstås att hitta kantareller, men i vilket fall som helst var det en fin dag och en promenad
i skogen var verkligen frestande:



Det märks att hösten är i antågande, även om det fortfarande är grönt överallt
och det finns blommor lite här och där.....och jadå, det fanns kantareller:



Det blev nog ett par kilo, men trots det är det mindre än i fjol...iaf på "mina"
svampställen.
Och titta vilka små läckerheter som tittat upp:



Trattisar....de är rätt små än så det dröjer väl ngn vecka innan man kan börja
plocka....

Och de här är väl vackra:



Se men inte röra!!



Så här ser det ut hemma hos oss just nu, Gubben gräver om dräneringen...sen
ska jag inte behöva sitta hemma och pumpa vatten vid varenda regnväder!

Här är en bild på lilla "Paddan"....den sköldpaddsmönstrade vildkattungen:



Hon har två syskon oxå, en gul och en helsvart....men denna är sötast...:)
Ni som blir bekymrade över hur de ska överleva...ja, jag matar dem två ggr/dag!

Nu ska jag ut och leta golfbollar, som barnbarnet A slagit bort...kramar

Kommentarer
Postat av: Son nr2

Härlig läsning;-) Hoppas ni får det skönt till helgen.

2011-09-01 @ 22:37:35
Postat av: Anonym

Tack....vi ska bara slappa och njuta av varandras sällskap....;))!

Kram Mor

2011-09-02 @ 09:39:32
Postat av: Ulla

En kik in,,,roligt att läsa,,,kram

2011-09-08 @ 12:43:16
URL: http://metrobloggen.se/ullas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0